۲۹ اردیبهشت بازدید از موزه‌ها رایگان است

به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، بازدید از موزه‌ها برای عموم رایگان است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بازدید از تمامی موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز جهانی موزه، چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه برای عموم مردم رایگان است.

یادآور می‌شود این برنامه در راستای ترغیب و تشویق عموم برای بازدید از موزه‌ها صورت می‌گیرد و بازدید از تمامی موزه‌های استان‌ها در این روز رایگان خواهد بود.

پایان پیام

روز جهانی موزه

روز جهانی موزه (انگلیسی: International Museum Day‎) مناسبت بین‌المللی ست که هر ساله روز ۱۸ می(۲۸ اردیبهشت) توسط شورای بین‌المللی موزه برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله یک موضوع مشخص را برجسته می‌کند و فرصتی را به متخصصین موزه که امکان دیدار مستقیم با مردم را به دست بیاورند و چالش‌هایی که موزه با آن روبرو می‌باشد را برجسته می‌کند.

در واقع هدف این است که موزه جایگاه خود را به عنوان که یک نهاد غیر خصوصی و دائمی برای عموم مردم به دست بیاورد. نهادی که در خدمت و توسعه جامعه است که میراث ملموس و ناملموس بشریت را در هر کشور نگهبانی می‌کند و محیطی را برای اهداف آموزشی، مطالعه و خوش وقتی ایجاد می‌کند. در نتیجه روز جهانی موزه امکانی ست برای بالا بردن آگاهی عمومی در مورد نقش موزه در توسعه جامعه امروز، در سطح بین‌المللی نقش ایفا می‌کند.

موزهٔ ایران باستان اولین موزهٔ ایران (به شکل یک سازهٔ مستقل) در ابتدای خیابان ۳۰ تیر، در بخش غربیِ میدان مشق تهران در خیابان سی تیر جای دارد. ساخت این موزه در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۰۸ خورشیدی به دستور رضا شاه توسط معمار فرانسوی، آندره گُدار شروع شد. ساختمان موزه در سال ۱۳۱۶ به اتمام رسید و موزه برای بازدید عموم افتتاح شد.

زمین اختصاص‌یافته به این موزه ۵۵۰۰ متر مربع است که ۲۷۴۴ متر مربع زیربنای آن است.

کد خبر : 18577 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18577
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات