گلونی

آغاز احداث جاده‌ای ویرانگر از قلب پارک ملی پابند

بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات موثق دریافتی، عملیات احداث جاده‌ای ویرانگر از قلب پارک ملی پابند (شاهدژ) در استان مازندران آغاز شده و هم اکنون لودرها و تجهیزات پیمانکار در پشت مرز پارک ملی مستقر شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این جاده قرار است در ابتدا روستای بندبن شهرستان نکا در استان مازندران را به روستای دیباج در استان سمنان متصل نماید اما هدف نهایی احداث جاده‌ای عریض و درجه یک جهت دسترسی استان‌های مازندران و سمنان می‌باشد.
شنیده‌ها حاکسیت که اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران تا این لحظه با ورود ادوات راهسازی به درون پارک و احداث جاده مذکور موافقت نکرده است اما مدیران این اداره جهت صدور مجوز برای احداث جاده تحت فشار هستند.
در صورت احداث جاده مذکور این مسیر به محوری پر رفت آمد جهت دسترسی به شمال کشور بدل خواهد شد و پارک ملی پابند به‌عنوان یکی از سه پارک ملی واقع در جنگلهای هیرکانی (پارک ملی گلستان، پارک ملی پابند و پارک ملی کیاسر) به‌طور کامل از بین خواهد رفت.
پارک ملی پابند به مساحت ۱۸,۲۵۳ هکتار در تاریخ ۱۳۸۲/۱۲/۲۷ طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به‌عنوان پارک ملی معرفی شده است.
پارک ملی دارای بیشترین اهمیت و بالاترین درجه حفاظتی در میان مناطق چارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.
طبق قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، به طور کلی هر گونه فعالیت انسانی به غیر از اقدامات حفاظتی در پارک‌های ملی ممنوع می‌باشد.
تلاش‌های خبرنگار دیده بان به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از مسئولان محیط زیست مازندران تاکنون بی نتیجه بوده اما گزارشات و اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.
پایان پیام
خروج از نسخه موبایل