گلونی

اشعار شاعران قدیمی را با صدای ژاله علو بشنوید

فیلم «ایران سرای من است» به کارگردانی پرویز کیمیاوی پس از ۱۸ سال که از ساخت آن می‌گذرد، از ۱۶ تیرماه در گروه هنروتجربه اکران می‌شود،

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با توجه به نزدیک شدن زمان اکران فیلم سینمایی «ایران سرای من است» ژاله علو پیشکسوت عرصه گویندگی و بازیگری، اشعار خیام، سعدی، مولانا، حافظ و فردوسی که پنج شاعر اصلی قصه این فیلم هستند را بازخوانی کرده‌است. این اشعار قرار است در فضای مجازی منتشر می‌شود. در واقع  تا زمان اکران فیلم هر روز صدای این هنرمند با قرائت اشعار یکی از این شاعران در فضاهای مجازی شنیده می‌شود.

آخرین فیلم کیمیاوی درباره سهراب زمانی با نقش‌آفرینی بهزاد خداویسی نویسنده جوان کرمانی است. سهراب در تدارک تألیف کتابی درباره تاریخ شعر کهن ایران است و برای دریافت مجوز چاپ کتابش در راه تهران در کویر گم می‌شود. در راه با شخصیت‌های عجیبب آشنا می‌شود و شاعران قدیمی در برابر او ظاهر می‌شوند. عاقبت از طریق قنات‌ها خشک کویر از راهروهای متروی تهران سر در می‌آورد.

«ایران سرای من است» با بازی بهزاد خداویسی، سعید پورصمیمی، پرویز شاهین‌خو، مهدی فقیه، محمد پورستار و معصومه اسکندری پس از هجده سال از ۱۶ تیرماه همزمان با عید سعید فطر در گروه هنروتجربه اکران می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل