گلونی

بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری سد حوضیان

لرستان این روزها زیر هجوم گردوغبار روزهای آلوده‌ای را سپری می‌کند. به گزارش تسنیم امروز بیست‌و‌دومین روز آلوده لرستان بود. استان لرستان محکوم‌به پذیرش و تحمل گردوغبار است و این پدیده وارداتی نفس را بر قلب زاگرس تنگ کرده، مردم را از نعمت هوای سالم محروم و حیات جنگل‌ها را نیز به مخاطره انداخته است. نه‌تنها مردم لرستان قربانیان این پدیده تحمیل‌شده هستند بلکه جانداران، منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع نیز درخطر نابودی است و ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد، کشاورزی و دام‌پروری استان وارد می‌شود. معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: تغییر اقلیم، اختلاف دما و افزایش دمای جهانی نتیجه استفاده بیش‌ازحد منابع است به‌ طوری‌که انرژی و سوخت زیادی مصرف می‌شود و کربن زیادی به محیط برمی‌گردد که سبب می‌شود دمای هوا افزایش یابد، خشک‌سالی اتفاق می‌افتد، آب بیشتری تبخیر می‌شود و درنهایت گردوغبار ایجاد می‌شود.

طی خبر مهر اسفندیار کیانی، مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به آلودگی هوای استان لرستان اظهار داشت: این امر موجب شد که پرواز مشهد – خرم‌آباد که قرار بود صبح امروز برگزار شود لغو شود.

مهر نوشت اسدی،‌معاون میراث فرهنگی لرستان امروز از تکمیل و تجهیز شش هتل نیمه تمام  استان شامل صخره‌ای، شاپورخواست، بام لرستان، ناصری، تابان خرم‌آباد، نعمت‌الهی بروجرد خبر داد و تصریح کرد: تکمیل و تجهیز مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی شهرستانهای چگنی ، بروجرد و دورود، واگذاری پنج پروژه عمرانی بر اساس ماده ۲۷  شامل کمپ گردشگری زاغه خرم‌آباد، کمپ کهمان الشتر، کمپ کوهدشت، مجتمع بین راهی تنگ ملاوی و کمپ پلدختر در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان عملیاتی خواهند شد.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری الیگودرز با اشاره به مشکلات دولت یازدهم در هنگام آغاز به کار اظهار داشت: در ابتدای کار دولت با آوارهای بسیاری مواجه بود، اما به رغم تمام محدودیت‌ها توفیق‌های بسیاری کسب شده است. فارس نوشت استاندار لرستان با اشاره به لزوم نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی گفت: امسال باید به صورت جدی بحث اقتصاد مقاومتی پی‌گرفته شود و مدیرانی که به این مهم اعتقاد ندارند، نباید در این جایگاه باشند. وی در رابطه با پروژه‌های الیگودرز گفت: بهره‌برداری از دو پروژه مهم بیمارستان و سد حوضیان یک اتفاق بزرگ در لرستان بود و امیدواریم در سال جاری هم شاهد برنامه‌ریزی‌های مهم برای رفع مشکلات باشیم. استاندار لرستان سد حوضیان را ظرفیت مناسب گردشگری عنوان  نمود و افزود: من نیز به بهره‌برداری ظرفیت گردشگری از سد حوضیان اعتقاد دارم و در رابطه با طرح پرورش ماهی در این دریاچه درخواست داریم، منطقه‌ای دیگر به این مهم اختصاص یابد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل