گلونی

تایید برنامه راهبردی پارک علم‌وفناوری لرستان

روزنامه لرستان ۳۱ خردادماه ۱۳۹۵ را می‌خوانید: طی خبر تسنیم معاون فناوری پارک علم و فناوری لرستان از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری افلاک با مشارکت بخش خصوصی در استان لرستان خبر داد. سامان غلامرضایی صبح امروز در نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اصحاب رسانه با اشاره به صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری افلاک لرستان با پیشنهاد پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: کمتر از ۵۰ درصد سهام این صندوق متعلق به پارک علم و فناوری لرستان است و مابقی سهام آن نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود. غلامرضایی با اشاره به اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری با ارزیابی موشکافانه به حمایت از طرح‌های فناورانه می‌پردازد خاطرنشان کرد: طرح‌های فناورانه با توجه به اینکه جزو ایده‌های نو محسوب می‌شوند بانک‌ها به خاطر ریسک بالا از پرداخت تسهیلات به آن‌ها امتناع می‌کنند.

محمودرضا شاکرمی، رئیس پارک علم و فناوری لرستان هم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه راهبردی پنج‌ساله پارک علم و فناوری لرستان به‌ عنوان مهم‌ترین اقدام پارک با همفکری اساتید دانشگاه تدوین شد و در وزارت علوم پس از دفاع از این برنامه مورد تأیید اولیه قرار گرفت. چند شرکت گیاهان دارویی بین‌المللی در استان لرستان حضور دارند، بنا است هزار هکتار از اراضی استان نیز به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد و راه‌اندازی مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی را نیز به‌ عنوان یک ایده پیگیری می‌کنیم.

امروز استاندار لرستان خبری از پرداخت وام‌های ازدواج تا پایان شهریور خبر داد. فارس نوشت هوشنگ بازوند یکشنبه شب در جلسه ویژه رسیدگی به تسهیلات ازدواج جوانان در خرم‌آباد از مدیران عامل بانک‌های استان خواست که جهت پیگیری مشکلات خود را در درباره با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج مطرح کنند. استاندار لرستان گفت: مشکل بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و رئیس بانک مرکزی عنوان می‌شوند. وی از مدیران عامل بانک‌های استان خواست تا پایان شهریورماه سال جاری به ۱۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کنند.

امروز باز هم مزارع و مراتع پلدختر در اتش سوخت. احمد بیرانوند اصل در جمع خبرنگاران پلدختر اظهار داشت: مزارع و مراتع روستای چم مهر ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه دچار آتش‌سوزی شد و ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب با تلاش اهالی و شورای اسلامی و دهیاران  روستای چم مهرخاموش شد. دهیار روستای چم مهر پلدختر عامل انسانی را دلیل عمده آتش‌سوزی این روستا دانست و عنوان کرد: عامل این آتش‌سوزی فردی از اهالی روستا است که  توسط نیروی انتظامی شناسایی‌ ولی دستگیر نشده است.

فکر می‌کنم دیگرهیچ حرفی برای گفتن نمانده. انسان با طبیعت به تعامل خوبی رسیده است. ما درخت‌ها را آتش می‌زنیم، هوا هم آلوده‌تر می‌شود. خدا عاقیت‌مان را با این رویه که در پیش گرفته‌ایم ختم به خیر کند. آمین.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل