گلونی

تصویربرداری از پلنگ و خرس قهوه‌ای در البرز مرکزی (ویدئو)

روز گذشته در رخدادی کم‌نظیر از پلنگ و خرس قهوه‌ای در البرز مرکزی تصویربرداری شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز جمعه مورخ ۹۵/۳/۲۱ آقای مهدی کمالی عکاس خوب حیات وحش کشور حین طبیعت‌گردی در منطقه حفاظت‌شده البرز مرکزی یک پلنگ و یک خرس قهوه‌ای را مشاهده نموده و موفق شده است تصاویر زیبایی را از دو گونه ارزشمند کشور به ثبت برساند.

نکته قابل توجه اینجاست که این عکاس طبیعت‌دوست، خرس و پلنگ را در یک محدوده و تقریباً به‌صورت همزمان مشاهده نموده است.

فیلم مربوط به این رخداد کم‌نظیر را می‌توانید در اینجا مشاهده نمایید:

پایان پیام

حیات وحش
حیات وحش ایران گونه‌های گیاهی و جانوری و زیستگاه طبیعی آنان را در بر می‌گیرد. یکی از معروف ترین گونه‌های جانوری ایران یوزپلنگ آسیایی است که یوزپلنگ ایرانی هم خوانده می‌شود و امروزه فقط در ایران یافت می‌شود. ایران گونه‌های فیل ایرانی و ببر مازندران را در اوایل قرن بیستم از دست داده‌است.
ایران با داشتن حدوداً دوازده هزار گونه گیاهی یکی از غنی‌ترین گونه‌های گیاهی در کشورهای خاور نزدیک را از جنگل های شبه حاره‌ای تا درختزارهای سازگار با خشکی را داراست.
بیش از یک دهم مساحت ایران پوشش جنگلی است. گسترده‌ترین پوشش جنگلی اعم از بلوط، زبان گنجشگ، نارون، سرو و دیگر درختان ارزشمند در دامنه‌های کوهستانی نزدیک دریای کاسپین یافت می‌شود. در داخل فلات ایران، درختان بلوط در دامنه‌های پرآب کوهستانی دیده می‌شود؛ همچنین در مناطق روستایی نیز درختانی مانند چنار، صنوبر، بید، گردو، راش، افرا و توت نیز پرورش داده می‌شوند. گیاهان و بوته‌های وحشی در فصل بهار از زمین خشک می‌رویند و برای دام‌ها یک منبع تغذیه به وجود می‌آورند ولی آفتاب تابستان آنها را می‌سوزاند.
جانوران ایران به وسیله مطالعات تدریجی گروه‌های مختلف حیوانات شناخته شده‌اند، ولی تاکنون هیچ تلاش هماهنگی برای ثبت منظم همه جانوران ایران (آنطور که برای گیاهان ایران انجام شده) صورت نگرفته است.
خروج از نسخه موبایل