گلونی

رونمایی از فیلم آخرین سیاه‌چادر در خرم‌آباد

فیلم بلندآخرین سیاه‌چادر داستان زندگی قدم‌خیر، شیرزن لرستانی، به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد سیف‌زاده با حضور مسئولین و هنرمندان در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارگردان فیلم سینمایی “آخرین سیاه‌چادر” در این مراسم با اشاره به این که لرستان خاستگاه مهرورزی بوده است، تصریح کرد: نگذاریم که برخی کج‌اندیشان با شبهه‌افکنی در آثار تاریخی و فرهنگی ما، لودگی را در هنر رواج دهند.

سیدمحمد سیف‌زاده با اشاره به شخصیت برجسته قدم‌خیر از نظر اجتماعی و حماسی اظهار داشت: وی زنی با رشادت، مهمان‌نواز و شیفته شاه‌نامه‌خوانی بود، اما متاسفانه به این جنبه‌های مهم شخصیتی او به طور کامل توجهی نشد و اسیر برخی کوته‌فکران زمان خود گردید.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم مشارکت نهادها و ادارات مختلف برای ساخت فیلم‌های سینمایی در لرستان اشاره کرد و گفت: مسوولان مثل دهه‌های ۶٠ و ٧٠ از ساخت فیلم در استان حمایت کنند تا بتوانیم فرهنگ غنی خود را با استفاده از هنر به دیگران بهتر بشناسانیم.

سیف‌زاده با بیان این که قبلاً ۴ فیلم سینمایی در لرستان ساخته شد اما ١۵ سال است که این کار تعطیل و فقط به ساخت چند مستند بسنده شده است، افزود: ما در شهری فیلم می‌سازیم که نه شهرک سینمایی دارد و نه بازیگران حرفه‌ای در این دیار مانده‌اند و همه این‌ها، کار فیلمسازان را برای ارائه آثاری فاخر دشوار می‌کند؛ به همین دلیل بسیاری از کارگردان‌های ما به تهران رفته‌اند و فیلم فارسی می‌سازند.

وی در پایان با اشاره به این که فیلم “آخرین سیاه‌چادر” به مدت ١١٠ دقیقه تهیه شده است، گفت: این فیلم در ٢ بخش تهیه شده که یک بخش مربوط به زمان قدم‌خیر و بخش دوم مربوط به تأثیری است که پس از آن بر فرهنگ و هنر ما داشته است که البته به دلیل پاره‌ای ملاحظات ٧٠ دقیقه از این فیلم ١١٠ دقیقه‌ای برای نمایش انتخاب شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل