گلونی

شهید مدافع حرم شهرستان خرم‌آباد تشییع شد

روزنامه امروز لرستان ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ را با خبر تشییع پیکر سردار شهید رضا رستمی‌مقدم شروع می‌کنم. تسنیم نوشت امروز با حضور آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان، سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی لرستان، جمعی از مسؤولان و اقشار مردم به ویژه خانواده‎های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران پیکر پاک سردار شهید رضا رستمی مقدم نخستین شهید مدافع حرم شهرستان خرم‌آباد تشییع شد. شهید رضا رستمی‌مقدم جمعه گذشته در حین درگیری با گروهک تکفیری – تروریستی داعش در سوریه به فیض شهادت نائل آمده است.

امروز هم خبر خوب محیط زیستی داریم و هم خبر خوب فرهنگی اما اول می‌رویم سراغ اخبار فرهنگی. سیدسعید شاهرخی، معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته فرهنگی لرستان در تهران که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هفته فرهنگی استان ۱۰ تا ۲۰ مردادماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه به‌موازات این کار سه برنامه اصلی داریم، بیان کرد:  یکی برپایی نمایشگاه است که پیشنهادشده استقرار غرفه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم؛ در کنار غرفه‌ها  کارهای فرهنگی انجام می‌دهیم و نشست فرهنگی اجتماعی، برنامه‌های فرهنگی هنری انجام می‌شود.

طی خبر فارس هوشنگ بازوند هم عصر امروز در حاشیه جلسه برنامه‌ریزی برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۴۰۰ سرمایه‌گذار برای شرکت در برنامه فرهنگی لرستان در تهران دعوت می‌شود، اظهار داشت: قرار است در این هفته با سرمایه‌گذارانی برای سرمایه‌گذاری در لرستان تفاهم‌نامه‌های را امضا کنیم. اگر بتوانیم سرمایه‌های لرستان را در بخش‌های مختلف به مردم خوب معرفی کنیم، قطعا شاهد حضور گردشگران در ایام نوروز و روزهای دیگر به لرستان هستیم.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان هم در این جلسه توجه به اقتصاد هنر و اقتصاد فرهنگ‌ را یکی از اهداف وزارت و فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: امروز توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از ضروریات است، زیرا بر اساس آمارهای میدانی در برخی از کشورها درآمد اقتصاد هنر از درآمد خودروسازی بالاتر بوده است.

خلاصه این‌که هفته فرهنگی لرستان حسابی پر از خبرها و اتفاق‌های خوب خواهد بود. منتظر باشید.

حالا دیگر نوبت خبرهای محیط زیستی است. طی خبری از تسنیم مهرداد فتحی بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان برگزار شد، اظهار داشت: لرستان نخستین استانی است که سند جامع مدیریت گرد و غبار را تنظیم و به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده که وزیر کشور به استان‌ها دستور داده که از آن الگوبرداری کنند. وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی صنایع آلاینده در استان بوده‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر بر مراکز معاینه فنی استان نظارت مستمر داشته و معایب و خروج گازهای خودروها را کنترل می‌کنیم. مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه سال گذشته برای دومین سال متوالی هیچ گونه گزارش قاچاق سمندر لرستانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته مانور اطفاء حریق با حضور ۱۵ دستگاه و ۵۰۰ نیروی عملیاتی در لرستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت این طرح برگزار شد. طی سال گذشته چهار پاسگاه محیط زیست به بهره‌برداری رساندیم که اتفاق کم‌نظیری بود و از لحاظ متراژ با تمام پاسگاه‌های استان برابری می‌کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه منطقه اشترانکوه یکی از پنج منطقه حفاظت شده پایلوت در کشور است، عنوان کرد: امسال ۴۰۰ میلیون تومان در شورای توسعه برنامه‌ریزی استان برای اجرای طرح منطقه حفاظت شده اشترانکوه اختصاص یافته است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل