گلونی

فقط سایت آمار و ثبت اسناد هک شدند

فقط سایت آمار و ثبت اسناد هک شدند

دبیر شورای عالی فضای مجازی حمله هکرها به سایت‌های ایرانی را شایعه دانست و گفت: فقط سایت آمار و ثبت اسناد دچار اختلال موقتی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابوالحسن فیروزآبادی درباره هک شدن پایگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و درگاه اینترنتی مرکز آمار ایران گفت: فعلاً اختلال‌آفرینی در این دو سایت گزارش شده و اطلاعاتی مبنی بر حمله هکرها به تعدادی از سایت‌های ایرانی به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سطح این حمله هم بالا نبوده است و ما تیم‌های کارشناسی مناسبی را در اختیار داریم که می‌توانیم این نوع حمل‌های هکرها را مهار کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: امیدواریم رسانه‌ها در این موضوع جنجال‌آفرینی نکنند چرا که خواسته هکرها نیز غوغاآفرینی و جنجال‌سازی است.

فیروزآبادی درباره اینکه اختلال در دو سایت ثبت اسناد و آمار به کجا انجامید و آیا اطلاعات مردم نیز دچار آسیب شده است یا خیر؟ گفت: اطلاعات بازسازی شده و مورد حمله قرار نگرفت؛ و اختلال در عملکرد فقط برای چند ساعت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: اختلال در سایت آمار رفع شده و اختلال موقت در سایت سازمان اسناد نیز در حال مرتفع شدن است.

صبح امروز (پنجشنبه) برخی رسانه‌ها از حمله هکرها به تعدادی از سایت‌های ایرانی خبر داده بودند که در این میان تنها نام دو سایت مطرح شده است.

پایان پیام

مرکز آمار ایران

مرکز آمار ایران در سال ۱۳۰۳ خورشیدی با هدف جمع‌آوری و متمرکز کردن آمارهای مورد نیاز از سازمان ثبت احوال ایران تأسیس شد. سازمان ثبت احوال کشور وظیفهٔ ثبت اطلاعات مرتبط با تولد، فوت، ازدواج و طلاق را داشت. مرکز آمار وابسته به سازمان برنامه و بودجه است. در خرداد ماه سال ۱۳۱۸ هجری شمسی اولین قانون سرشماری در مجلس شورای ملی تصویب شد.

جایگاه آمار ایران در تشکیلات کلان دولت جمهوری اسلامی ایران، در قالب مؤسسه دولتی و وابسته به سازمان برنامه و بودجه کشور تعریف شده‌است. علاوه‌برآن، مرکز آمار ایران دارای جایگاه قانونی دیگری نیز با عنوان دبیرخانه شورای‌عالی آمار به منظور ایجاد هماهنگی و هدایت نظام آماری کشور می‌باشد.

با معرفی مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور در سال ۱۳۹۰، ساختار تشکیلاتی این مرکز با هدف انجام مأموریت‌های نوین درقالب سه معاونت، حوزه ریاست و پژوهشکده آمار (به صورت مستقل) به شرح زیر مورد بازنگری و تصویب قرارگرفت. روسای پیشین مرکز آمار ایران به ترتیب زیر بوده‌اند

خروج از نسخه موبایل