گلونی

مانور موفقیت‌آمیز محیط زیستی در لرستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز گذشته مانور بزرگ اطفاء‌حریق جنگل‌های لرستان با هدف حفظ آمادگی، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان در مقابله با آتش‌سوزی، در منطقه حفاظت شده اسپی‌کوه خرم‌آباد برگزار شد. در اردیبهشت سال گذشته هم سه استان لرستان، گلستان و فارس مانور اطفا‌ءحریق برگزار کردند.

لرستان که تقریبا شش میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس را دارد به عنوان قلب زاگرس شناخته می‌شود و نخستین یگان‌سواره محیط زیست هم در این استان آغاز به کار کرده است. همچنین لرستان به عنوان معین چهار استان همدان، مرکزی، چهار محال بختیاری و اصفهان به‌تازگی دو بالگرد اطفاءحریق در اختیار این استان قرار گرفته است که تا پاییز در استان خواهند بود.

مانور دیروز همان طور که از نامش پیداشت در برخی اهداف به نتیجه نرسید که البته این به نتیجه نرسیدن در مانور، دستاورد است و مانور را برای همین برگزار می‌کنند تا بتوانند کاستی‌ها را پیدا کنند. عملیات ناموفق بالگرد در ریختن آب بر روی هدف در مانور می‌تواند به چالاکی و تجربه در عملیات واقعی کمک کند. از چند روز پیش آتش‌سوزی‌ها در استان‌های زاگرسی آغاز شده است و یگان‌سواره لرستان با بالگرد‌ها و نیروی‌های متخصص می‌تواند کمک‌دهنده به استان و استان‌های هم‌جوار باشد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل