گلونی

هوای پاک در انتظار تصمیم مجلس

معاون پارلمانی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه هوای پاک از مطالبات جدی مردم است، گفت: رسیدگی به لایحه هوای پاک از اولویت‌های مهم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد مجابی با اشاره به اینکه از جمله لوایح مهمی که در مجلس نهم بررسی نشد لایحه هوای پاک است که مدت طولانی نیز روی آن کار شده بود، گفت: علی‌رغم اینکه این لایحه با توجه به اصل ۸۵ به تصویب رسید ولی کمیسیون مشترکی که در تصویب‌نامه لحاظ شده بود هیچ وقت تشکیل نشد و نوبت به طرح آن در صحن علنی مجلس نرسید و در لیست انتظار بیش از یک سال مجلس نهم باقی ماند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از جدی‌ترین و اساسی‌ترین مطالبات مردم، هوای پاک است، اظهار کرد: از چند منظر باید موضوع هوا را مورد توجه قرار داد، یکی بحث‌های مربوط به آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های مختلف انسان‌ها در شهرها و دیگری آلودگی ناشی از پدیده گردوغبار است. در لایحه هوای پاک بسیاری از موارد از جمله اثرات بازدارندگی و تشویقی لحاظ شده که متاسفانه نتوانست به نوبت بررسی در مجلس نهم برسد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور جلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: از اولویت‌های مهمی که در کشور وجود دارد بررسی و رسیدگی به لایحه هوای پاک است که به دلیل وقوع پدیده گردوغبار در کشور باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین علاوه بر مشکل پدیده گردوغبار، در نیمه دوم امسال نیز با پدیده وارونگی دما نیز مواجه و شاهد آلودگی هوا در کلانشهرها خواهیم بود.

مجابی در پایان با اشاره به اینکه یکی از لوایح مهم دیگر لایحه تالاب‌ها است، افزود: موضوع خشکسالی از موارد حائز اهمیتی است که در این لایحه پرداخته شده، همچنین طرح اصلاح اراضی کشاورزی در مجلس نهم مطرح و به‌صورت اصل ۸۵ به تصویب رسید، این درحالی‌ست که در مورد آن، قانون دائمی وجود داشت و مناسب نبود تغییری در آن ایجاد شود، بنابراین از مجلس درخواست کردیم این طرح نگهداشته شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل