گلونی

ولی شیراندامی مرگ پیشه‌ور را منتشر کرد

همزمان با صدمین سالگرد تولد آرتور میلر، کتاب تحلیل کارگردانی نمایشنامه “مرگ پیشه‌ور” نوشته ولی شیراندامی از سری مجموعه کتاب‌های موسسه هنرمندان پیشکسوت، توسط انتشارات نمایش و در ۳۰۴ صفحه منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این کتاب شامل بیوگرافی ولی شیراندامی، معرفی آرتور میلر با ترجمه مینو آزاد، گفت‌وگوی خواندنی و جذاب اولگا کارلیسل با آرتور میلر و با ترجمه هما متین‌رزم، یادداشت‌هایی درخصوص نمایشنامه‌های “ارزش” و “حادثه در ویشی”، مقاله آرتور میلر بعد از نخستین شب اجرای نمایش “مرگ پیشه‌ور” در سال ۱۹۴۹ با ترجمه ایرج زهری، همچنین نمایشنامه “مرگ پیشه‌ور” با ترجمه علی اصغر بهرام بیگی همراه با تجزیه و تحلیل دقیق نمایشنامه توسط ولی شیراندامی است.
ولی شیراندامی نمایشنامه “مرگ پیشه‌ور” را در سال ۱۳۴۹ در دانشگاه تهران و انجمن ایران و امریکا به روی صحنه برده است که در سال ۱۳۵۶ نیز مجددا در تلویزیون ملی ایران ضبط و پخش شد. همچنین وی علاوه بر کارگردانی نقش ولی لومان را نیز در این اثر بازی کرده است.
ولی شیراندامی متولد ۱۳۱۰ در شهر مرو و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد (۱۳۷۹) و کارشناس نمایش از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران (۱۳۵۱) است. بازی در نمایش‌های مختلف از جمله: اتللو، هیاهوی بسیار برای هیچ، طبقه ششم، گرگ‌ها و بره‌ها، خرس، عروسی فیگارو، روسپی بزرگوار، تراموایی برای هوس و…. کارگردانی نمایش‌های مرگ پیشه‌ور، خواستگاری، مکافات، هنر کمدی و…. همچنین بازی در ده‌ها فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی از جمله: شازده احتجاب، شیر سنگی، شب دهم، خانه‌ای روی آب، دلیران تنگستان، عیاران، مختارنامه و…. بخشی از کارنامه هنری این بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر است.
مطالعه این کتاب برای دانشجویان و هنرمندان جوان تئاتر بسیار مفید و کارگشا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی‌های معتبر در سراسر کشور تهیه نمایند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل