گلونی

کمال تبریزی دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران شد

سیدرضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد: کمال تبریزی به عنوان دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیرعامل خانه سینما همچنین از تدوین و تنظیم پیش‌نویس آیین‌نامه جشن هجدهم خبر داد و افزود: تغییراتی در روند داوری‌های جشن خانه سینما صورت می‌گیرد و در شکل جدید داوری‌ها، تفاوت بسیاری در مقایسه با گذشته وجود دارد و به شکل آکادمی بسیار نزدیک شده است. در جشن امسال هنرمندان بسیار بیشتری در مقایسه با سال‌های پیش به عنوان داور حضور خواهند داشت و آرای خود را ارائه می‌دهند، به همین دلیل از فضای مجازی برای این رأی گیری‌ها استفاده می‌کنیم تا بتوانیم از نظرات داوران بیشتری بهره‌مند شویم و نتایج آرای‌مان به صواب نزدیک شود.

توضیحات بیشتر درباره این شیوه و چگونگی برگزاری جشن هجدهم در نشست رسانه‌ای این رویداد سینمایی اعلام خواهد شد.

احمدرضا درویش، یدالله صمدی، مجید مجیدی، مسعود جعفری‌جوزانی، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، محمدمهدی عسگرپور، رسول صدرعاملی، پرویز پرستویی، امین تارخ، فرهاد توحیدی، کیومرث پوراحمد، محمد بزرگ‌نیا و همایون اسعدیان، تا کنون دبیری جشن سینمای ایران را که هر سال در ۲۱ شهریور ماه مصادف با روز سینما برگزار می‌شود بر عهده داشته‌اند.

پایان پیام

در مورد خانه سینما

خانهٔ سینما بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینماگران ایران است. خانهٔ سینما (از یک دهه پیش) جشنی را تحت عنوان جشن بزرگ سینمای ایران هر ساله برگزار می‌کند. ساختمان اصلی (شمارهٔ یک) و سالن اجتماعات (سالن سیف‌الله داد) خانهٔ سینما، در خیابان بهار جنوبی پیش از چهارراه حقوقی خیابان سمنان قرار دارد.
خانهٔ سینما سال ۱۳۶۸ و از پس مصوبهٔ مجلس مبنی بر اختصاص ۲٪ از درآمد فروش سینما جهت بهبود وضعیت رفاهی و صنفی شاغلان سینما بنیانگذاری شد. سه سال بعد هیئت بنیانگذار خانهٔ سینما با حضور مدیران دولتی راه‌اندازی شد. (فخرالدین انوار (معاون سینمایی وقت وزارت ارشاد)، سید محمد بهشتی (مدیرعامل وقت بنیاد سینمایی فارابی) و محمد مهدی حیدریان (مدیرکل نظارت و ارزشیابی). نخستین هیئت مدیرهٔ انتخابی در سال ۱۳۷۲ با حضور ۱۹ صنف مختلف تشکیل شد.

خانهٔ سینما به عنوان جامعهٔ اصناف سینمای ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. در این سال اعضای هیئت مدیره که از سوی مدیران وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بودند مسئولیت تأسیس این نهاد صنفی را برعهده داشتند. از زمان آغاز فعالیت خانهٔ سینما به عنوان محل تجمع صنوف مختلف سینمایی، تا زمان اعلام تأسیس آن چهار سال طول کشید و این زمان شامل عضوگیری از اعضای صنف‌های مختلف سینما و معرفی بیشتر این نهاد به آن‌ها بود.

به همین دلیل تاریخ فعالیت رسمی خانهٔ سینما فروردین ۱۳۷۲ و زمان ثبت آن در ادارهٔ ثبت شرکت‌ها و مؤسسه‌های غیرتجاری تهران مهر ماه ۱۳۷۲ ذکر شده‌است. از جمله اهداف اصلی تشکیل خانهٔ سینما حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست اندرکاران حرفه‌ای تولید، توزیع و نمایش هنر/ صنعت سینما و همچنین ایجاد امنیت شغلی و تأمین اجتماعی و ارتقای سطح آموزشی و حرفه‌ای دست اندرکاران سینمای جمهوری اسلامی ایران است.

 

خروج از نسخه موبایل