گلونی

کنسرت دخت پری‌وار علیرضا قربانی

کنسرت دخت پری‌وار ِ علیرضا قربانی

علیرضا قربانی با اجرای قطعات آلبوم “دخت پری‌وار” در تالار وحدت میزبان علاقمندان به موسیقی سنتی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این کنسرت آلبوم “دخت پری وار” به خوانندگی علیرضا قربانی و تنظم مهیار علیزاده با ۱۲ قطعهٔ پرده‌نشین، دریای بی پایان، مرثیه، دوستت دارم، عتاب یار، نگاه، راز، دلتنگ، صبح آزادی، گمگشته، سواد عاشقی و دخت پری‌وار اجرا می‌شود.

قربانی در این آلبوم از آثار شاعرانی چون سعدی، عراقی، عطار، سایه، قیصر امین پور، فریدون مشیری، محمد علی اسلامی ندوشن، محمد علی بهمنی و علیرضا کلیایی استفاده کرده است.

کنسرت علیرضا قربانی در تاریخ‌های ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و ۲۸ خرداد ماه ساعت ۳۰/۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

پایان پیام

علی‌رضا قربانی

علی‌رضا قربانی (زاده ۱۵ بهمن ۱۳۵۱ در تهران)، خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی است. وی در ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی آواز و تصنیف می‌خواند.

وی از دوران کودکی به مدت چندین سال به فراگیری هنر قرائت قرآن نزد استادان مختلف پرداخت و در این راه موفق به کسب مدارج مختلف گردید.

 

تصانیف قدیمی را از کودکی با علاقهٔ فراوان می‌خواند، با موسیقی اصیل ایرانی رشد کرد و از سال ۱۳۶۳ به طور جدی به فراگیری ردیف آوازی، تلفیق شعر و موسیقی، بینش و زیبایی شناسی در آواز ایران پرداخت. وی در این راه از محضر خسرو سلطانی، بهروزعابدینی، مهدی فلاح، حسین عمومی و احمد ابراهیمی و رضوی سروستانی بهره‌مند گردید.

علی‌رضا قربانی تاکنون در بسیاری از فستیوال‌های مهم موسیقی در نقاط مختلف دنیا به اجرای برنامه پرداخته‌است که حاصل برخی از این اجراها به صورت لوح فشرده در اروپا انتشار یافته‌است.

از سال ۱۳۷۸ به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به اجرای برنامه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور پرداخته‌است.

آشنایی و معاشرت وی با استادان علی تجویدی و فرهاد فخرالدینی دریچه‌های جدیدی از دنیای موسیقی ایران را به رویش گشود و تجربه‌های جدیدی از موسیقی ایرانی با نام‌های موسیقی گلها، برگ سبز و شاخه گل‌های رادیو را تجربه کرد.

خروج از نسخه موبایل