احداث ۸۰۰ هتل در کشور

احداث ۸۰۰ هتل در کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه صدور ویزای الکترونیک که تا قبل از پایان سال جاری فعال خواهد شد، گفت: ۸۰۰ هتل ۱ تا ۵ ستاره و هتل آپارتمان در نقاط مختلف کشور در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مطلب را مسعود سلطانی‌فر در نخستین جلسه کانون ملی هماهنگی گردشگری عنوان کرد.

در نخستین جلسه کانون ملی هماهنگی گردشگری، ارائه گزارش گردشگری جهان در سال ۲۰۱۵، ارائه گزارش وضعیت رویدادهای بین‌المللی گردشگری در ایران و بررسی چگونگی راهکارهای کاهش هزینه سفر در ایران به عنوان سه دستور جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احداث ۸۰۰ هتل در کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با اشاره به اینکه در فضای پسابرجام و فضای جدید اقتصادی و سیاسی کشور، اتفاقات مثبت و قابل توجهی در کشور شکل گرفته، افزود: امیدواریم با برگزاری ماهیانه جلسات کانون ملی هماهنگی گردشگری و با همفکری و هماهنگی بین دستگاه‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های صنعت گردشگری در فرآیند توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور بهره‌مند شویم.

سلطانی‌فر با یادآوری دستاورد بزرگ تاریخی جمهوری اسلامی ایران در رویارویی نابرابر با ۱+۵ و دستیابی به دو هدف، لغو تحریم‌ها و حفظ حقوق هسته‌ای، تصریح کرد: در پنج ماه گذشته، شاهد حضور گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف بوده‌ایم، سرمایه‌گذارانی که به ایجاد تعامل و روابط جدی با ایران تمایل دارند.

گروه‌های بسیاری سرمایه‌گذاری وارد کشور شده‌اند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گروه‌های بسیاری از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری وارد کشور شده‌اند، افزود: امروز وقت آن است تا با ایجاد هماهنگی، گام‌های اساسی برای رشد و توسعه گردشگری برداشته شود، ظرفیت‌های قانونی کانون ملی هماهنگی گردشگری، بستر بسیار مناسبی برای دستیابی به اهداف این صنعت است.

سهم ایران از اقتصاد گردشگری بسیار ناچیز است

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از فرهنگی – تاریخی، زیارتی، طبیعی و گردشگری سلامت در کشور ما وجود دارد، سهم ایران از اقتصاد گردشگری جهانی بسیار ناچیز است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور برای صنعت گردشگری، گفت: ایران جزء ۱۵ کشور نخست جهان از لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری است و سهم ما از اقتصاد گردشگری جهانی باید دو درصد باشد این در حالیست که سهم ما اکنون نیم درصد است، برای رسیدن به ۲۰ میلیون گردشگر و دستیابی به هدف سند چشم انداز ۲۰ ساله، ۱۰ سال فرصت داریم و با توجه به اینکه در ۱۰ سال اول از این برنامه عقب هستیم باید با نرخ رشد ۸ تا ۱۲ درصد حرکت کنیم.

تمام دستگاه‌ها برای رشد و رونق صنعت گردشگری عزم جدی دارند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه دستیابی به اهداف و رشد و توسعه صنعت گردشگری، به همت، برنامه ریزی، سرمایه گذاری و همفکری و هماهنگی همه دست اندرکاران نیاز دارد، اضافه کرد: تمام دستگاههای دولت و سایر قوا از گردشگری حمایت می‌کنند و برای رشد و رونق این صنعت عزم جدی دارند.

احداث ۸۰۰ هتل در کشور

مسعود سلطانی‌فر ادامه داد: از مهمترین موضوعاتی که باید برای توسعه صنعت گردشگری مورد توجه قرار گیرد، تسهیلات صدور ویزا، ساماندهی شبکه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای، سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و آموزش نیروی انسانی مرتبط با گردشگری است که در تمامی این بخش‌ها اقدامات جدی و عملی صورت گرفته است.

وی گفت: صدور ویزای الکترونیک که تا قبل از پایان سال جاری فعال خواهد شد، افزایش زمان ویزای فرودگاهی از ۱۵ به ۳۰ روز، پیگیری فرآیند لغو روادید توسط وزارت امور خارجه از جمله برنامه‌هایی است که در بخش تسهیلات صدور ویزا انجام شده است، همچنین برقراری پروازهای جدید توسط ایرلاین ها، خرید هواپیماها و بازسازی شبکه حمل و نقل ریلی از جمله اقداماتی است که در بخش حمل و نقل در حال شکل گیری است.

معاون رئیس جمهوری، به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۳۳ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است، همچنین اکنون ۸۰۰ هتل ۱ تا ۵ ستاره و هتل آپارتمان در نقاط مختلف کشور در دست ساخت است.

هدف‌گذاری جذب گردشگری خارجی

معاون رئیس جمهوری با اشاره به برش کشوری هدف‌گذاری گردشگری خارجی اشاره کرد و افزود: میزبانی از سه درصد شیعیان جهان، یک درصد از مسلمانان جهان، یک درصد از گردشگران چین و روسیه و همچنین گردشگران کشورهای اروپایی، ظرف ۱۰ سال آینده، ما را به رقم ۳۲ میلیون گردشگر می‌رساند، این هدف‌گذاری ما را به رقم ۲۰ میلیون گردشگر که در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله پیش‌بینی شده است خواهد رساند.

پایان پیام

کد خبر : 20146 ساعت خبر : 7:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20146
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات