انتصاب سرپرست مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر حمید کاظمی را به سمت سرپرست مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در حکم دکتر فرهادی خطاب به دکتر کاظمی آمده است: امید است با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف سرپرستی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های  مصوب به انجام رسانید.

بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و راهبردی دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان نقشی شایسته در تحقق  هدف‌های نظام علم و فناوری ایفا نمایید.

گفتنی است دکتر حمید کاظمی دانش‌آموخته دوره دکترای مدیریت بازرگانی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بوده و پیش از این معاون اجرایی این مرکز و معاون اداری و مالی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران بوده است.

پایان پیام

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است. این مرکز به عنوان کانون تفکر در زمینه سیاست‌پژوهی و سیاست‌سازی علم، پژوهش و فناوری در سطح ملی و به صورت فرابخشی در کنار شورای مذکور ایفای نقش می‌کند.

هم‌اکنون این مرکز با داشتن هفت گروه پژوهشی با عنوانهای: گروه ترویج علم، گروه اخلاق علم و فناوری، گروه آینده‌پژوهی، گروه اقتصاد علم، گروه علم‌سنجی، گروه علم و جامعه و گروه سیاست علم وظایف مهم شناسایی درخت علم و مطالعه در تعیین سهم مطلوب کشور از آن در آینده، تحقیق در بومی‌سازی روشهای علمی سنجش علم و فناوری و تعیین وضع موجود با استفاده از آنها، مسئله‌شناسی نظام علمی کشور با تمرکز بر حوزه پژوهش و فناوری با رویکرد به فرابخشی و تصمیم‌سازی، خط‌مشی سازی و تهیه راهبرد و برنامه برای رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب، مطالعه و ارائه روش‌های مناسب ترویج علم در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه علمی، انجام تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای، کاربردی بر اساس اصل مأموریت‌گرایی و با تمرکز خاص در زمینه‌های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی را به عهده دارد.

 

کد خبر : 19969 ساعت خبر : 1:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19969
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات