برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز

نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در سال جاری با حضور معاون استاندار فارس و مدیرکل میراث فرهنگی استان در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این جلسه برگزاری همایش بین‌المللی ادبیات، جامعه، فرهنگ عامه و میراث فرهنگی با تاکید بر توسعه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

این همایش که قرار است از ۳۰ آذرماه تا ۲ دی ماه سال جاری در شیراز برگزار شود اهدافی چون راهکارهایی برای جذب گردشگر با معرفی فرهنگ بومی ایران و بررسی آسیب‌شناسی میراث فرهنگی، معرفی فولکلور ایران و آشنایی با فرهنگ عامه مابقی کشورها دنبال می‌کند.

این همایش در دو بخش علمی و نمایشگاهی برپا می‌شود در بخش علمی موضوعاتی چون ادبیات، جامعه، فرهنگ عامه و میراث فرهنگی اختصاص دارد و بخش نمایشگاهی آن نیز به معرفی آداب و رسوم، پوشاک و صنایع دستی و خوراک می‌پردازد.

همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع وابسته در شیراز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این نمایشگاه مقرر شد از ۲ تا ۷ آبان ماه در شیراز و با هدف شناسایی ظرفیت‌های فارس در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی همچنین شناخت نقاط ضعف و قوت صنعت گردشگری و بررسی موانع و مشکلات پیش روی ورود گردشگران برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش در این جلسه مصوبات کمیته‌های شش‌گانه تخصصی کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 20384 ساعت خبر : 3:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20384
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات