بیش از ۵میلیون گردشگر خارجی از کشور دیدن کردند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از پنج میلیون و ۲۵۰ هزار نفر گردشگر خارجی سال گذشته از جاذبه‌های کشور دیدن کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرتضی رحمانی‌موحد امروز دوشنبه ۱۰ خرداد در حاشیه نخستین نشست مشترک مدیران ستادی معاونت گردشگری و معاونان گردشگری استان‌ها در خرم‌آباد افزود: به طور متوسط هر گردشگر یکهزارو ۶۰۰ تا یکهزار و ۷۰۰ دلار هزینه کرده که در مجموع هشت تا ۹ میلیارد دلار برای کشور درآمد داشته است.

وی با بیان اینکه در برنامه ۱۰ ساله این مهم باید به ۲۰ میلیون نفر با درآمدزایی ۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد، اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین گردشگران خارجی از کشورهای همسایه از جمله عراق، آذربایجان، ترکیه و ترکمنستان هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با توجه به اینکه پنج برابر شدن گردشگران خارجی در کشور ابلاغ رهبری است بنابراین باید همه دستگاه‌ها، تفکرات و بخش‌ها در این جهت همکاری و حمایت کنند، چراکه خلاف این، به معنای خلاف سیاست‌ها است.

صدور گواهینامه‌های گردشگری حلال تا پایان سال

رحمانی‌موحد در خصوص گردشگری حلال نیز گفت: این نوع گردشگری بستر، امتیاز و شاخص است که کشورهای دنیا برای جذب بیشتر گردشگران مسلمان و غیر مسلمان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران به طور ذاتی و بیش از سه دهه دارای این شاخص‌ها بوده که باید تبلیغ و نهادینه شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال، سومین جشنواره مشارکت ملی با ظرفیت ایرانی گردشگری حلال و جشنواره‌های غذا و گردشگری در هشت نقطه کشور برگزار می‌شود.

به گفته رحمانی‌موحد تا پایان سال جاری معرفی بسترها در حوزه گردشگری حلال و صدور گواهینامه‌ها نهادینه خواهد شد.

اجرای یک‌هزار و ۶۰۰ طرح گردشگری در کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۵ درصد در دست اجرا است.

رحمانی‌موحد افزود: نگاه به استان‌ها متوازن بوده و ظرفیت‌ها در کل کشور توزیع شده چراکه در همه نقاط کشور مواهب طبیعی، تاریخی، مذهبی وجود دارد.

به گفته وی باید تا پایان دولت یازدهم ۱۲۰ هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد شود که اعتبار مورد نیاز برای هر یک از این حوزه‌ها متفاوت است.

رحمانی موحد بیان کرد: ایجاد یک شغل در حوزه صنایع دستی ۱۰۰ میلیون ریال و در حوزه‌هایی از جمله ساخت هتل پنج ستاره یکهزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

شرکت در جلسه کارگروه گردشگری لرستان دیگر برنامه امروز رحمانی موحد در خرم‌آباد است.

پایان پیام

کد خبر : 19408 ساعت خبر : 10:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19408
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات