تعهد ایران بر تحقق مصوبات جهانی محیط زیست

تعهد ایران بر تحقق مصوبات جهانی محیط زیست

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکودر ایران با بیان اینکه ۱۷ هدف برای سال ۲۰۳۰ در کنفرانس جهانی یونسکو مورد تصویب قرار گرفته است، گفت: از این تعداد ۵ مورد به حوزه محیط زیست مربوط است ودولت ایران برای تحقق آنها متعهد است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکترسعدالله نصیری قیداری در نشست تخصصی «محیط‌زیست، ورزش و مشارکت‌های اجتماعی» که به مناسبت روز جهانی محیط زیست برگزار شد، با بیان اینکه کره زمین تنها مهد تمدن و محل زیست انسان است، اظهار داشت: محیط زیست برای ادامه نسل بشر باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد و اینکه انسان ناشیانه به محیط زیست آسیب می‌زند آینده هولناکی را برای نوع بشر در پی دارد.

وی افزود: در ۱۵۰ سال گذشته تخریب محیط‌زیست در کره زمین که قدمتی چند میلیارد ساله دارد، شتاب بسیاری گرفته است، زمین در حال نابودی است و  انسان به شدت محیط‌زیست را تغییر داده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکودر ایران در ادامه گفت: رفتارهای محیط‌زیستی تأثیر بسیاری در حفظ یا نابودی محیط‌زیست دارد. هفت میلیارد انسان در کره زمین زندگی می‌کنند، بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم تا محیط‌زیست حفظ شود و این بدون مشارکت اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

دکتر نصیری قیداری تأکید کرد: اگر این روند تخریب محیط زیست ادامه یابد، حیات در زمین نابود می‌شود و آگاهی‌رسانی در این زمینه نقش مهمی دارد که باید از دوره دبستان آغاز شود.

وی افزود: اخلاق در علم و فناوری نادیده انگاشته شده است و اگر دولت‌ها، مردم و مراکز علمی و پژوهشی به محیط‌زیست توجه نکنند، گرفتاری‌های فراوانی خواهیم داشت.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکودر ایران با بیان اینکه در سال ۲۰۱۵ در کنفرانس عمومی یونسکو، اهداف جهانی سال ۲۰۳۰ ترسیم و تصویب شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبات که دولت ایران هم به آن متعهد است، ۱۷ هدف پیش‌بینی شده که از این تعداد پنج هدف به طور مستقیم در راستای حفظ محیط زیست است.

دکتر نصیری قیداری، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، استفاده پایدار از اقیانوس‌ها و دریاها و مدیریت پایدار جنگل‌ها و مبارزه با بیابان‌زایی را از جمله اهداف جهانی برای سال ۲۰۳۰ عنوان کرد و گفت: همه دولت‌ها برای رسیدن به این اهداف متعهدند و باید تلاش کنیم تا سال ۲۰۳۰ این اهداف محقق شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم سند تفاهم همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو در زمینه محیط‌زیست امضا شد.

پایان پیام

کد خبر : 19754 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19754
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات