سفر به گهر ممنوع است

بازدید گردشگران از دریاچه گَهر همچنان ممنوع است. سفر به گَهر ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هرساله در فصل بهار منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه و دریاچه گهر ورودممنوع می‌شود. امسال هم این ممنوعیت اعمال شده است و دست‌کم تا ۱۵ خرداد برقرار است.

فصل بهار زمان زادوولد حیوانات این منطقه است و برای آرامش و کاستن از خطرات احتمالی برای جانوران این منطقه ورودممنوع می‌شود. دلیل دیگر آن ترمیم و رویش بافت گیاهی در منطقه اشترانکوه است.

دریاچه‌ گَهر به «نگین اشترانکوه» معروف است و به سبب نداشتن راه ماشین‌رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌ است.

این دریاچه با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است و حدود ۱۷۰۰ متر درازا و ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر پهنا و ۴ تا ۲۸ متر ژرفا دارد.

ماه‌های تیر و مرداد بهترین زمان سفر به این دریاچه ‌است. زیرا که تمامی مسیر پوشیده از شقایق‌های رنگی و لاله واژگون است.

پایان پیام

منطقه حفاظت‌شده

منطقه حفاظت‌شده به صورت کلی بخشی از زیست‌بوم بوده که کلیه عناصر آن اعم از زنده و غیر زنده شامل جانوران (مهره داران)، گیاهان، حشرات و بندپایان، جلبکها و قارچها، باکتریها و تک سلولی‌ها و .. و حتی منابع کانی، شکل زمین، مورفولوژی، منابع آبی و کلیه عناصر فیزیکی آن به‌طور کامل و با اهداف خاص در غالب طرح‌های پهنه بندی داخلی مناطق در سطوح حفاظتی مختلف مورد حفاظت قرار می‌گیرد.

اهداف حفاظت شامل:

  • حفظ و نگهداری زیست‌بوم جهت نسل حاضر و آینده
  • مطالعات و تحقیقات
  • گردشگری

محدوده‌ای از منابع طبیعی چون جنگل، مرتع، و … است که به جهت ضرورت حفظ و تکثیر جانوران و رستنی‌هایش تحت حفاظت قرار دارد؛ و در آن قطع درختان و تخریب و شکار بدون مجوز ممنوع می‌باشد.

منطقه حفاظت‌شده، یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست ایران می‌باشد. سازمان حفاظت محیط زیست «منطقه حفاظت‌شده» را به شرح زیر تعریف نموده‌است: «اراضی به نسبت وسیع با ارزش حفاظتی زیاد که با هدف حفظ و احیای رویشگاه‌های گیاهی و زیستگاه‌های جانوری انتخاب می‌شوند.

 

کد خبر : 18978 ساعت خبر : 0:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18978
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات