فصل هرس به سینما روایت می‌رود

مستند «فصل هرس» در هشتاد و چهارمین جلسه سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فیلم مستند «فصل هرس» ساخته لقمان خالدی داستان مردی است که مدعی کشف داروی سرطان است اما در راه اثبات مدعای خود با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شود.

«فصل هرس» تا به‌حال جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین فیلم و تندیس (نشان فیروزه) جشنواره سینما حقیقت را به دست آورده است.

این مستند در جلسه این هفته سینما روایت اکران و با حضور لقمان خالدی مستندساز، محسن یزدی مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری و سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما نقد و بررسی خواهد شد.

هشتاد و چهارمین جلسه سینما روایت روز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه رأس ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی نبش بهار جنوبی برگزار خواهد شد. حضور در سینما روایت برای عموم آزاد و رایگان است.

پایان پیام

روایت سینمایی

این که داستان فیلم وابسته به محدودیت زمانی است (دو ساعت یا کمتر یا بیشتر) شاید نتواند این حقیقت را که غنای جزئیات در رمان به عنوان مثال اتفاقا در سینما می تواند عامل فقر بیانی باشد، توجیه کند اما این هم واقعیتی است که فیلمنامه نویس معمولاً به فکر تحول سریع ومقتصدانه شخصیت ها و طرح داستانی کلی فیلم است.

این روایت شامل یک طرح داستانی، شبیه طرح داستانی ادبی است با این تفاوت که طرح داستانی سینمایی برای توصیف هر چه که به صورت دیداری و شنیداری در فیلم و در برابر چشمان و گوشهایمان حاضر است، یا هر چه که مستقیما با پرده تجسم یافته، اطلاق می شود. هیچ یک از این دو، جزو اصل داستان نقل شده نیستند چون از خارج به دنیای داستان آمده اند (شخصیت های عناوین فیلم را نمی بینند و موسیقی متن آن را نمی شنوند) پس موسیقی و عنوان بندی در نقل دیداری و شنیداری روایت فیلم وجود ندارد و حتی در تدوین صدا به طور کلی هم می توانند به همین صورت عمل کنند.

 

کد خبر : 20359 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20359
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات