مشارکت هتل‌های داخلی با سرمایه‌گذاران خارجی

در دومین جلسه بحث و بررسی پیرامون نحوه همکاری با هلدینگ‌ها و شرکت‌های هتل‌ساز خارجی که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، مدیران عامل گروه‌های هتل‌های داخلی آمادگی خود را برای مشارکت و همکاری در این زمینه اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دومین جلسه بحث و بررسی پیرامون  نحوه همکاری با هلدینگ‌ها و شرکت‌های هتل‌ساز خارجی با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان و مدیران عامل گروه‌های هتل‌های هما، پارسیان، کوثر، لاله، اسپیناس و شرکت ایرانگردی و جهانگردی روز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش گردشگری کشور وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر گروه‌های سرمایه‌گذار از کشورهای مختلف برای حضور در بازار گردشگری ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، با توجه به این حجم استقبال، باید آمادگی لازم را برای مواجهه با این شرایط داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در پی تماس با هلدینگ‌های بزرگ دنیا، ما برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در بخش گردشگری کشور اعلام آمادگی کردیم و بسیاری از این شرکت‌ها در زمان کوتاهی به این تماس‌ها پاسخ مثبت دادند و برای احداث هتل در کشورمان اعلام آمادگی کردند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه گروه هتل‌های اشتایگن برگر، به عنوان اولین گروه پس از مطالعات و بررسی‌های لازم، متعهد به  ساخت ۱۰ هتل در کشور شدند، اضافه کرد: نشست‌های ما در این حوزه به صورت جزئی با هلدینگ‌هایی که اعلام آمادگی کرده اند آغاز می‌شود و پس از آن همایش بزرگ سرمایه‌گذاری گردشگری ایران با حضور هلدینگ‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حضور وزیر گردشگری ترکیه در کشورمان و برگزاری جلسات برای توسعه گردشگری ایران و ترکیه، اضافه کرد: برگزاری تورهای تلفیقی میان دو کشور و احداث ۱۰ هتل در نقاط مختلف ایران از جمله مواردی است که در دیدار با مسئولین گردشگری کشور ترکیه مورد توافق قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر رونق گردشگری در ایران، ادامه داد: براساس بررسی ها و مطالعات موسسات و نشریات معتبر داخلی و خارجی، بازار گردشگری ایران با رونق و خیز ویژه‌ای مواجه خواهد شد، با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی – تاریخی، مذهبی – زیارتی، جاذبه‌های طبیعی و پتانسیل‌های بخش گردشگری سلامت، رشد صنعت گردشگری را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی رفع مشکلات و موانع بخش گردشگری را از جمله برنامه‌های این سازمان برای توسعه این حوزه دانست و افزود: مطالعه بازار گردشگری ایران توسط گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاران خارجی آغاز شده است، این در حالی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشکیل ستادی، مدیریت و ساماندهی، حل مشکلات و موانع، حمایت‌ها، تعاملات و ارتباطات این گروه‌ها را آغاز کرده است.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند، برنامه‌ریزی و ساماندهی است، اضافه کرد: در ۵ محور تامین زمین، مشارکت شهرداری‌ها، همکاری مسکن و شهرسازی، تامین زمین در مناطق نمونه گردشگری مصوب و مشارکت بخش خصوصی باید برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز را آغاز کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هتل و هتل آپارتمان در سراسر کشور در دست ساخت است، ادامه داد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور یک فرصت و موقعیت ویژه است که باید با همکاری و همفکری از آن بهره‌مند شویم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امکان اجرای ۳ مدل مشارکت و همکاری سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بازار گردشگری ایران قابل بررسی است، افزود: طراحی یک فرمول مشخص برای حضور سرمایه گذاران خارجی و مشارکت با بخش‌های مختلف گردشگری در بازار گردشگری ایران لازم و ضروری است.

پایان یام

کد خبر : 19507 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19507
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات