منتقدانت روزی زیر دست خودم می‌افتند!

فیلم سینمایی «خواب تلخ» به کارگردانی محسن امیریوسفی سیزده سال پیش دو جایزه ویژه بخش دوربین طلائی و نگاه جوان (دوهفته با کارگردان‎ها) را از جشنواره کن گرفت.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، آقااسفندیار بازیگر «خواب تلخ» که در گروه هنروتجربه درحال اکران است، یادداشتی درمورد افتخار آفرینی اصغر فرهادی و شهاب حسینی نوشته است. متن یادداشت آقا اسفندیار بدین شرح است:

«از آقا اسفندیار بازیگر فیلم «خواب تلخ»

به آقای اصغرفرهادی و آقای شهاب حسینی عزیز

سلام و علیکم. ببخشید که با تاخیره ولی موفقیت به یادماندنی شما در جشنواره کن را تبریک می‌گویم. این موفقیت بزرگ تاریخ جوایز سینمای ایران را به قبل و بعد از خودش تبدیل کرد، از این بابت به هردوی شما تبریک می‌گویم و ای کاش اینجا بودید تا شخصاً پیشانی‌تان را ماچ می‌کردم!

آقای فرهادی شما این فیلم‎نامه‌ها را چطوری می‌نویسید، که هم خارجی‌ها می‌پسندند هم مردم ایران و هم مسئولین؟! شما با دانش سینمایی و تواضعت (که برای من خیلی مهمه) بهترین الگو برای سینمای مستقل و هنری، سینمای بدنه و حتی سینمای دولتی هستید (البته اگه گروه سوم بهشون بر نخوره).

کاش این آقا محسنِ ما هم یک‌خورده از شما یاد می‎گرفت و ۱۲ سال من و «خواب تلخ» را تو توقیف نمی‌برد! بین خودمون بمونه ولی توی سیزده سال ساخت فیلم سینمائی، جمعاً ۱۹ سال توقیف فیلم داره! اینم از رکوردهای ما!

آقای فرهادی، من که عمری ازم نمونده ولی امیدوارم اسکار دوم سینمای ایران را هم خودت بگیری که حق خودت هست و بس. از اندک کسانی هم که فیلمت را سیاه نما می‌خوانند ناراحت نباش، اینا یا سیاه رو هستند یا نادانند یا مامور و معذور، غصه نخور هر سه گروه یک روزی زیر دست خودم می‌افتند!

و اما شهاب حسینی عزیزم، سید خوش تیپ و سوپراستار توانای سینمای ایران که بزرگ‎ترین جایزه بازیگری سینمای ایران را گرفتی. این تازه اول راهه و موفقیت‎های بعدی منتظرت هستند. می‎دونم که در جشنواره فجر ۹۴ انواع بی‌مهری‌ها و تهمت‌ها را بخاطر مردانگی‌ات در دفاع از فیلم خودت و آقا محسن تحمل کردی، ازت ممنونم سید شهاب. خدا اگر بخواهد به بنده‌اش عزت بده، تو جشنواره فجر نگذارند تو جشنواره کن می‎ده، تازه معروف‎تر هم هست! از این‎که همیشه و همه جا هم خودت هستی تحسینت می‌کنم، همه ما باید یاد بگیریم، اون کاری را بکنیم که فکرمی‌کنیم درسته.

در آخر موفقیت فیلم «فروشنده» را به هردوی شما و نیز خانم ترانه علیدوستی باوقار تبریک میگویم، دختری که او هم آن چیزی را که فکر کرد درسته، شجاعانه گفت. آفرین!

خدا همه ما را رحمت کند، الهی آمین!»

پایان پیام

کد خبر : 19703 ساعت خبر : 2:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19703
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات