نخستین نشست سینماتک با اولی‌های کیارستمی

نخستین نشست سینماتک با اولی‌های کیارستمی

نخستین نشست سینماتک هشت میلیمتری توسط کانون فیلم فرهنگ‌سرای نیاوران با پخش فیلم “اولی‌های” عباس کیارستمی ٨خرداد ماه ساعت ١٧درسالن گوشه فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این سلسه نشست‌ها فیلم‌های هنری که درتاریخ سینمای ایران و جهان اثرگذاربوده، ولی کمتر دیده شده و یا اصلا مخاطبان و علاقمندان حرفه‌ای سینمای ایران آن را ندیده‌اند هر١۵ روز یک باردرسالن گوشه فرهنگ‌سرای نیاوران با حضور منتقدان و کارشناسان مطرح سینما به نمایش گذاشته می‌شود.

روز هشتم خرداد همراه بانمایش فیلم “اولی‌های” کیارستمی شیوا مقانلومحقق سینما، مترجم فیلم‌نامه و از نویسندگان مطرح سینمای کشورنیز حضور دارد که به نقد و بررسی این فیلم می‌پردازد.

همچنین در این نشست‌ها فیلم‌هایی که تاکنون ترجمه نشده پس از ترجمه و زیرنویسی برای علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقمندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند جهت ثبت نام به سایت www.evand.ir مراجعه نموده و به عضویت سینما تک فرهنگسرای نیاوران درآیند.

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.

پایان پیام

کد خبر : 19111 ساعت خبر : 8:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19111
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات