نمایشگاه موسیقی سنتی ایران در شانگهای

بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و رئیس کنسرواتوار شانگهای در حاشیه سفر ارکستر سمفونیک تهران به چین با هم دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این دیدار که با حضور بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و رئیس کنسرواتوار موسیقی شانگهای برگزار شد، دو طرف در مورد پروژه‌های موسیقی بین دو کشور مذاکراتی داشتند.

در ابتدای جلسه رئیس کنسرواتوار شانگهای از اجرای ارکستر سمفونیک تهران و بخش اول این کنسرت که ملودی‌های ایرانی در ترکیب وتنظیم خاصی با ارکستر کلاسیک اجرا می‌شد ابراز رضایت کرد.

در ادامه مقرر شد دو طرف در پروژه‌ای مشترک موسیقی سنتی ایران در قالب نمایشگاه ومستر کلاس و نیز اجرای کنسرت با هم همکاری نمایند.

گفتنی است ارکستر سمفونیک تهران چهارشنبه گذشته در دوبخش موسیقی ملی وکلاسیک در فستیوال موسیقی بهاره شانگهای به روی صحنه رفت.

پایان پیام

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران بزرگترین و قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک ایران است. این ارکستر در سال ۱۳۱۲ به وسیله غلامحسین مین باشیان و با نام ارکستر بلدیه آغاز به فعالیت نمود. فعالیت ارکستر سمفونیک تهران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ با وقفه روبرو شد تا این‌که در اسفندماه ۱۳۹۳ مجدداً با رهبری علی رهبری آغاز به کار کرد.

پس از استعفای علی رهبری در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ و عدم دعوت دوباره ایشان، ارکستر سمفونیک تهران توسط شورای هنری با حضور شهرداد روحانی به عنوان رهبر، اداره می‌شد.در مرداد ۱۳۹۵، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی اعلام کرد که شهرداد روحانی به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران انتخاب شد.
نخستین بار در ۱۳ آذر ۱۳۱۲ به رهبری غلامحسین مین باشیان و با نام ارکستر سمفونی بلدیه (شهرداری) فعالیت خود را آغاز نمود. این ارکستر که ۴۰ نوازنده داشت، نخستین کنسرت خود را در مهرماه ۱۳۱۳ در سالن سینما هما به مناسبت جشن هزاره فردوسی برگزار کرد. با اضافه شدن ۱۰ نوازنده اهل چکسلواک، ارکستر به اجرای برنامه ادامه داد.

کد خبر : 19092 ساعت خبر : 1:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19092

نظرات بسته شده است.