کانادا هم زانو زد

در نخستین بازی از دومین روز مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی ایران به مصاف کانادا رفت و در یک ماراتن طولانی پیروز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تیم ملی ایران در دومین روز رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ به مصاف کانادا رفت. این مسابقه از ساعت ۵:۳۰ امروز ( یکشنبه) در ورزشگاه متروپلیتن توکیو برگزار شد. در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه ۳ بر ۲ و امتیازهای ۲۷-۲۹، ۱۹-۲۵، ۲۵-۲۰، ۲۵-۲۱ و ۱۶- ۱۴ به برتری رسید.

آرتور گیاکومو از بلژیک به عنوان داور اول و آندری زنوویچ از روسیه (داور دوم) قضاوت این دیدار را به عهده دارند.

کانادا با پیراهن سفید و شورت مشکی و با ترکیب تیلور ساندرز، جان گودین پرین، نیکولاس هوگ، جاستین داف، گاوین اشمیت، گراهام ویگراس، کمرون بان بازی را آغاز کرد.

در ترکیب سرخ پوشان ایران هم سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی پور و مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف به میدان رفتند.

تیم ملی ایران روز قبل ۳ بر صفر استرالیا را مغلوب کرده بود اما کانادا در یک ماراتن طولانی سرانجام ۳ بر ۲ مقابل لهستان شکست خورده بود.

در این دیدار هم مثل بازی روز گذشته حدود ۱۰ نفر از ایرانیان مقیم ژاپن با حضور در ورزشگاه تیم ملی ایران را تشویق می‌کردند. محمدرضا داورزنی (رئیس)، احمد ضیایی ( نایب رئیس) و محمود افشاردوست ( دبیرکل فدراسیون) از نزدیک شاهد برگزاری این مسابقه بودند.

ست نخست: ۲۷- ۲۹ به سود کانادا

کانادا نخستین امتیاز بازی را روی اشتباه فردی بازیکنان ایران به‌دست آورد، مردان والیبال کشورمان با آنالیز خوب حریف سعی در استفاده از دریافت اول ضعیف این تیم و ارسال سرویس‌های فنی داشتند. با همین تاکتیک و به کمک نقش آفرینی خوب میلاد عبادی‌پور به عنوان مهاجم اول شاگردان لوزانو پایاپای حریف پیش می‌رفتند. تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی در شروع این مسابقه به سود ایران تمام شد. در مقابل اما اعتراض کانادایی‌ها نسبت به امتیاز مستقیم سرویس موسوی نتیجه‌ای در بر نداشت. بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا قبل از وقت استراحت فنی دوم از حریف پیش بیافتند اما سرمربی باهوش کانادایی‌ها با گرفتن وقت استراحت فنی سعی در کنترل سرعت بازی ایران داشت. سد دفاعی محکم میرزاجانپور و غلامی اجازه کار را به اشمیت نمی‌داد. عادل غلامی امروز هم مثل بازی با استرالیا خوش می‌درخشید. ایران در امتیاز ۲۰ از حریف یک پله جلو افتاده بود. لوزانو از بازیکنانش می‌خواست تا با آرامش کار را دنبال کنند. حمزه زرینی به بازی رفته بود. سد دفاع سه نفره کانادایی‌ها سرتسلیم شدن نداشت. سرویس‌های قدرتی آن‌ها مهارنشدنی بود و به سختی دریافت می‌شد. با این حال بازی خوب میلاد عبادی پور و پاس‌های بلند سعید معروف اجازه نمی‌داد حریف پیش بیافتد. گاوین اشمیت یک فوق ستاره بود با قد ۲ متر و هشت سانتی متری همه کار می‌کرد. ماراتن در امتیازهای بالای ۲۵ ادامه داشت. هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن نداشتند. استرس بالای بازی موجب بالا رفتن آمار خطای سرویس شده بود. کانادا سرانجام ست نخست بازی را ۲۹ بر ۲۷ برد.

ست دوم: ۱۹- ۲۵ به سود کانادا

در شروع ست دوم حمزه زرینی که جایگزین میرزاجانپور شده بود در ترکیب ایران ماند. تیم‌ها در امتیاز ۸ بر ۴ به سود کانادا به وقت استراحت فنی اول رفتند. کانادایی‌ها در زدن سرویس و دفاع و حمله برتر از ایران بودند و اختلاف خوبی را با ایران ایجاد کردند. ملی‌پوشان ایران اشتباهات ساده‌ای را مرتکب می‌شدند تا اینکه در امتیاز ۱۱ بر ۶ به سود کانادا رائول لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

مهاجمین ایران از پاس‌هایی که دریافت می‌کردند به خوبی بهره نمی‌بردند و در مقابل کانادایی‌ها به خوبی از توپ‌های برگشتی استفاده کرده و امتیازگیری می‌کردند. در امتیاز ۱۳ بر ۹ به سود کانادا شهرام محمودی و مهدوی وارد زمین شدند تا شاید جریان مسابقه کمی تغییر کند. در ادامه هم قائمی جایگزین زرینی شد و پشت خط سرویس قرار گرفت. این تغییرات تاثیرات چندانی نداشت تا اینکه در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود کانادا بازهم تیم‌ها به وقت استراحت فنی رفتند. در ادامه باز هم کانادایی‌ها امتیازگیری کردند و در امتیاز ۱۸ بر ۱۰ لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید وقفه‌ای در جریان امتیازگیری حریف ایجاد شود که همینگونه هم شد و نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به سود ایران تغییر کرد تا این بار گلن هوگ، سرمربی کانادا وقفه‌ای در زدن سرویس‌های موسوی ایجاد کند، اما درخواست وقت استراحت وی تاثیری نداشت و موسوی توانست ۲ امتیاز دیگر از سرویس مستقیم بگیرد تا نتیجه بازی ۱۸ بر ۱۵ شود. مرندی هم در جریان مسابقه جایگزین فرهاد ظریف شد، اما اشتباهات فردی ملی‌پوشان در سرویس و حمله موجب شد تا اختلاف کمتر نشود.

عملکرد بهتر کانادایی‌ها ادامه داشت تا اینکه نتیجه بازی در ست دوم با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به سود کانادا تمام شد.

ست سوم: ۲۵-۲۰ به سود ایران

برای شروع ست سوم لوزانو از ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی استفاده کرد. تیم ایران این ست را بهتر از دوست قبلی آغاز کرد، اما کانادایی‌ها دست از تلاش برنداشتند. درامتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول در این ست رفتند. شاگردان هوگ در زدن سرویس اشتباهات زیادی داشتند و در مقابل تیم ایران در دفاع روی تور خوب عمل کرد تا این نتیجه حاصل شود.

کانادایی‌ها توانستند برای لحظاتی اختلاف را کم کرده و نتیجه را به ۱۱ بر ۱۰ به سود ایران تغییر دهند، اما در ادامه تیم ایران با حملات عبادی‌پور و غفور نتیجه بازی را به ۱۳ بر ۱۰ عوض کرد تا هوگ درخواست وقت استراحت فنی کند، اما پس از این وقفه بازهم ایران امتیازگیری کرد. هر جا که کار کانادایی‌ها گیر می‌کرد دست به دامن اشمیت، بازیکن شماره ۱۲ خود می‌شدند که وی هم اغلب توپ‌ها را برای تیمش به امتیاز تبدیل می‌کرد. امتیاز ۱۶ برای ایران با اشتباه کانادایی‌ها در زدن سرویس به دست آمد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

بازی خوب ایران و مخصوصاً دفاع مناسب شاگردان لوزانو نتیجه بازی ۱۸ بر ۱۳ شد تا بازهم گلن هوگ درخواست وقت استراحت فنی کند. در مقابل، کانادایی‌ها هم نتوانستند در این ست عملکرد دوست قبلی خود را داشته باشند. در امتیاز ۲۱ بر ۱۵ شهرام محمودی جایگزین امیر غفور شد. گلن هوگ در امتیاز ۲۳ بر ۱۷ درخواست بازبینی مجدد کرد، اما نظر داور درست بود و امتیاز به ایران رسید. شاگردان لوزانو دو امتیاز پشت سر هم از دست دادند تا سرمربی تیم ملی احساس خطر کرده و به ناچار با گرفتن وقت استراحت وقفه‌ای در جریان مسابقه ایجاد کرد. مهدوی هم که جایگزین معروف شده بود سعی می‌کرد تا در خط حمله تنوع ایجاد کند و مدافعان کانادا را جا بگذارد. در امتیاز پایانی هم تشکری وارد زمین شد تا در زدن سرویس به ایران کمک کند، اما امتیاز ۲۵ برای ایران با اشتباه کانادایی‌ها در زدن سرویس به دست آمد تا این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کند.

ست چهارم: ۲۵- ۲۱ به سود ایران

تیم ملی والیبال ایران بعد از پیروزی در ست قبل روحیه خود را بازیافت. فرهاد قائمی از وقتی به زمین آمده بود، موثرترین بازیکن میدان بود که با دریافت‌های خوب و همچنین سرویس‌های تماشایی‌اش تمام برنامه‌های تاکتیکی حریف را مختل می‌کرد. غلامی هم کم نوسان‌ترین بازیکن میدان بود که همچنان از پاس‌های کوتاه امتیاز می‌ساخت. زوج عبادی پور و قائمی در ست چهارم کولاک کرده بود. هر چه اشمیت و وندروم تلاش می‌کردند نمی‌توانستند از آماج حملات تیم ایران کم کنند. ملی پوشان ایران به اختلاف سه امتیاز وقت استراحت فنی دوم را هم به سود خود تمام کردند.

سرویس عادل غلامی مهارنشدنی بود.  معروف هر بار توپ سالمی می‌گرفت پاس‌های تیز و سرعتی را چاشنی کار می‌کرد. ایران کاملاً روند بازی را در دست داشت. معدود تماشاگران حاضر در سالن سر از پا نمی‌شناختند. لوزانو کاملاً حرفه‌ای با گرفتن وقت استراحت‌های به موقع کنترل بازی را در دست داشت.

ست پنجم: ۱۶- ۱۴

ملی پوشان ایران سر از پا نمی‌شناختند. موتور اشمیت و هاگ هم دیگر کشش نداشت. سعید معروف تمام هنرش را برای موفقیت رو کرده بود. بازیکنان ایران از جان و دل مایه گذاشته بودند. ایران با دو امتیاز در ست پایانی پیش افتاده بود. با این حال حریف که سر تسلیم شدن نداشت تا یک قدمی ایران آمد. جای خالی سعید معروف کاملاً برای تیم ایران امیدبخش بود. ایران بدون تردید تیم برتر میدان در ست پنجم بود اما جو سالن به سود کانادا بود و ژاپنی‌های حاضر در سالن کانادا را تشویق می‌کردند. دو تیم در امتیاز ۸ به تساوی رسیدند و پایاپای پیش رفتند. نتیجه غیر قابل پیش بینی بود. جردن یک سرویس خراب کرد. شهرام محمودی تکنیکی برای ایران به میدان رفت. مهدوی هم جانشین معروف شد. دریافت بد کانادا کافی بود تا موسوی با پرش در جا یک امتیاز بگیرد. پروازهای قطرپاسور کانادا همچنان غیر قابل مهار بود. یک ناهماهنگی بین دریافت کننده‌ها و مرندی موجب شد تا دو تیم در امتیاز ۱۳ به تساوی برند. دفاع موسوی ورزشگاه را به هیجان آورد. هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن نداشتند. شهرام محمودی فوق العاده بود. تشکری برای سرویس به میدان رفت. یک دفاع جانانه ایران را به پیروزی رساند. در نهایت تیم ملی والیبال کشورمان با امتیاز ۱۶ بر ۱۴ پیروز شد.

با این پیروزی راه صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک ریودوزانیرو، بیش از پیش هموار شد.

پایان پیام

کد خبر : 19315 ساعت خبر : 8:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19315
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات