کاهش ۹۵درصدی آتش‌سوزی‌ مراتع نسبت به مدت مشابه پارسال

روزنامه امروز ۲۳ خرداد را با خبری خوب از شهرستان بروجرد آغاز می‌کنم. طی خبری از تسنیم رئیس زندان‌های بروجرد از برگزاری جشن گلریزان کمک به زندانیان غیرعمد خبر داد. وی اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع ۱۱۰۰ زندانی محبوس در زندان‌های بروجرد قریب به ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های این شهرستان دوران محکومیت خود را به سر می‌برند که عمده جرائم مالی آن‌ها مربوط به عدم توانایی مالی در پرداخت دیه تصادفات، مهریه و نفقه، بدهی‌ها مالی و ضمانت‌نامه‌های بانکی است. با هماهنگی‌های انجام‌شده با مسئولان شهرستان این جشن روز ۲۹ خردادماه مصادف با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان شهرستان، صاحبان صنایع، کارخانه‌ها، معادن و افراد خیر و نیکوکار شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

مهر نوشت مراتع «تنگ چم باغ» پلدختر امروز طعمه حریق شد. بخشدار ویسیان با بیان اینکه به محض وقوع آتش سوزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در محل حاضر شدند و اقدام به مهار حریق کردند، تصریح کرد: اما به علت سخت گذر بودن مسیر، خشکی کامل مراتع و جنگل ها و وزش باد عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه ساخت.

اما به گزارش فارس شیرزاد نجفی،‌مدیر کل منابع طبیعی لرستان امروز از کاهش ۹۵ درصدی میزان آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها و مراتع لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: تاکنون چند آتش‌سوزی جزیی در مراتع و جنگل‌های لرستان گزارش شده که بلافاصله مهار شدند. وی با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های چند روز گذشته در شهرستان‌های کوهدشت، دوره چگنی، رومشکان مزارعی بوده عنوان کرد: ۱۱۰ نقطه بحرانی در سطح لرستان شناسایی شده که با استقرار اکیپ‌های موتوری، خودرو و … تحت حفاظت قرار گرفته‌اند.همچنین یک فروند بالگرد اطفای حریق در لرستان مستقر هست که به محض وقوع حادثه می‌توان از آن استفاده کرد.

می‌دانم که خواندن اخبار آتش‌سوزی‌ها حال‌تان را بد می‌کند ولی برای کمک به محیط زیست و تغییر این شرایط که این روزها گریبان طبیعت را گرفته چاره‌ای جز دانستن نداریم. پس بدانیم و بخوانیم تا شاید بیشتر از قبل حواس‌مان را جمع کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 20017 ساعت خبر : 11:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20017
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات