گسترش پویش قلیان‌ها را گلدان کنیم در وزارت بهداشت

پویش ملی «قلیان‌ها را گلدان کنیم» امسال همزمان با روز جهانی بدون دخانیات (۱۰ خرداد ماه) با حضور چهره‌های مطرح و مورد وثوق جوانان در عرصه‌های مختلف آغاز به‌کار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این پویش با استقبال گسترده پزشکان، هنرمندان سینما و موسیقی، ورزشکاران و مردم رو به رو شده و این همراهی از سوی چهره‌های مطرح به شکل تحسین برانگیزی مضاعف شده است.

پویش ملی «قلیان‌ها را گلدان کنیم» در شرایطی مطرح شده که استعمال دخانیات میان جوانان گسترش یافته و قلیان کشیدن میان جوانان، نوجوانان و زنان نیز بر همین اساس، هر روز بیش از روز پیش گسترده می‌شود.

در این شرایط است که پیوستن چهره‌های مطرح و مرجع عرصه‌های مختلف، می‌تواند مضرات بسیار زیاد کشیدن قلیان را به سطح عمومی بکشاند و توجه خانواده‌ها را نیز به این موضوع مهم مرتبط با سلامتی فرزندانشان جلب کند.

با این اوصاف و در آستانه روز ۳۱ می (۱۰ خرداد) روز جهانی بدون دخانیات و در طول هفته ملی بدون دخانیات، قلیان‌ها، گلدان می‌شوند؛ تنگشان پرآب می‌شود اما برای عطرآفرینی گل‌ها نه عطر سرطان زای بنزن.

براساس این گزارش وزیر بهداشت در دهمین جلسه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات به این پویش پیوست. دکتر هاشمی در این جلسه با اشاره به عوارض مصرف دخانیات و ارتباط آن با انواع سرطان‌ها، بر لزوم جدیت همه ارگان‌های ذی ربط در این موضوع تاکید کرد.

دکتر هاشمی وزارت بهداشت را قربانی کم کاری برخی از نهادهای مؤثر در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاران این حوزه باید بدانند که سیگار تفنن نیست بلکه مصیبت است و باید همانطور که می‌توانیم از قاچاق اسلحه جلوگیری کنیم، جلوی قاچاق دخانیات را هم بگیریم.

وزیر بهداشت همچنین از قلیان به عنوان یک مصیبت مضاعف یاد کرد و گفت: در جامعه ما که بسیاری از اطلاعات توسط رسانه ملی به مردم منتقل می‌شود، انتظار از رسانه بیش از این است.

این گزارش حاکیست پویش ملی «قلیان‌ها را گلدان کنیم» که همزمان با روز جهانی دخانیات آغاز شده است همچنان ادامه دارد و پس از پیوستن وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه به این پویش در دهمین جلسه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات، مدیران معاونت‌های ستادی این وزارتخانه نیز به این پویش پیوسته‌اند.

در همین راستا دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به منظور حرکت در مسیر دانشگاه بدون دخانیات به این پویش ملی پیوسته‌اند

پایان پیام

کد خبر : 19975 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19975
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات