۵۰کیلو آلبالو نباید مجوز می‌گرفت

۵۰کیلو آلبالو نباید مجوز می‌گرفت

استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی ایرانی و فروش فیلم‌های سینمایی از ابتدای سال ٩۵ بسیار خوب بوده و تاکنون در این مدت سینماهای کشور بیش از ۶٢ میلیارد از ابتدای سال ٩۵ فروش داشته است که در مقایسه با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که فیلم‌ها بعد از پایان نمایش عمومی در دانشگاه‌ها اکران می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: در این مورد بعداً تصمیم‌گیری می‌شود. نوبت‌دهی نمایش فیلم‌ها در سینماها توسط شورای نمایش انجام می‌شود و اگر هر فیلمی در شهرستان‌ها مخاطب داشته باشد، فیلم‌ها می‌توانند تمدید شوند.

۵۰کیلو آلبالو نباید مجوز می‌گرفت

وی افزود: به هر حال ظرفیت سالن‌های سینما در کشور اندک است و ما محدودیت‌های زیادی برای نمایش فیلم‌ها داریم که بر اساس برنامه‌ریزی شورای نمایش تعیین می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر همه فیلم‌ها حتی اگر فروش خوبی داشته باشند، بعد از ۱۰ هفته، نمایش آنها تمام می‌شود حتی صاحبان برخی از فیلم‌ها مانند «من سالوادور نیستم» که در سانس‌های فوق‌العاده همچنان نمایش داده می‌شوند درخواست ادامه اکران داشتند که شورای نمایش نسبت به این درخواست موافقت نکرده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چاپ تصاویر یک سری از خوانندگان و هنرپیشه‌های قدیمی در یکی از روزنامه‌ها اظهار داشت: آنچه مسلم است اینگونه تخلفات و مشابه آن باید در هیئت نظارت بر مطبوعات مورد بررسی قرار گیرد.

جنتی افزود: اگر مواردی در رسانه وجود داشته باشد که موجب افترا، سیاه‌نمایی و توهین به مقامات کشور باشد طبیعتاً برابر با قوانین مطبوعات با آنها برخورد خواهد شد.

جنتی در پاسخ به این سؤال که انتظار می‌رفت اکران فیلم ۵٠ کیلو آلبالو با توجه به حاشیه‌هایی که داشت متوقف می‌شد گفت: در سازمان سینمایی شورای صدور پروانه نمایش و شورای نظارت و ارزشیابی فیلم‌های سینمایی متشکل از افراد فرهیخته وجود دارد که آنها دقیقاً آثار سینمایی را مورد بررسی و موشکافی قرار می‌دهند که به نظرم این فیلم (۵٠ کیلو آلبالو) از زیر دست آنها به نوعی در رفته است. و این اتقاق طبیعی است.

وی تصریح کرد: با توجه به ساخت بیش از ٢٠٠ فیلم بلند و مستند در سال، بدیهی است که من نمی‌توانم همه آنها را ببینم.

جنتی افزود: موضوع فیلم ۵٠ کیلو آلبالو را نیز بعد از برخی اعتراضات در رسانه‌ها و توسط برخی افراد مشاهده کردم، لذا بیان داشتم که این فیلم از لحاظ محتوا مشکل دارد زیرا ما از جهتی در تحکیم خانواده و مقابله با فروپاشی خانواده تلاش می‌کنیم و این فیلم بر این اساس مغایر با ارزش‌های اخلاقی است.

وی افزود: از سویی آرایش‌های غلیظ و الگوسازی‌های غلط در این فیلم وجود داشت که اگر قبل از صدور مجوز آن را می‌دیدم اجازه مجوز آن را نمی‌دادم.

جنتی گفت: بعد از اعتراضات، بنده به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به این فیلم واکنش نشان می‌دادم، در غیر این صورت به این معنی بود که من نیز فیلم را تأیید کرده‌ام.

وی درباره فیلم «بارکد» که تیتراژ پایانی آن با صدای یک خواننده زیرزمینی ضبط شده است و همچنین فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی اظهار کرد: من هر دو فیلم را دیده‌ام و هیچ کدام از آنها از نظر محتوایی ایرادی ندارند اما به تیتراژ آن دقت نکرده‌ام و آن را پیگیری می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره پخش تیزرهای سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: پیش از این به تهیه‌کنندگان فیلم‌ها اعلام شده بود که نباید تیزرهای خود را در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش کنند. در گذشته نیز با سرافراز رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفتگو کرده بودیم تا تسهیلات مناسبی را برای پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در تلویزیون فراهم کند تا بهانه‌ای برای پخش این تیزرها در شبکه‌های ماهواره‌ای نباشد.

۵۰کیلو آلبالو نباید مجوز می‌گرفت

وی افزود: به زودی نیز سعی می‌کنیم با علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما تفاهم‌نامه‌ای را امضا کنیم تا بتوانیم با استفاده از تسهیلات مناسب، تیزرهای سینمایی را در تلویزیون پخش کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که به آلبوم شجریان اجازه پخش داده‌اند، گفت: آلبوم شجریان بالاخره مجوز داشته که اجازه پخش به آن داده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 19768 ساعت خبر : 7:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19768
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات