گلونی

افزایش زمان استفاده از ویزای فرودگاهی به ۳ ماه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش زمان استفاده از ویزای فرودگاهی به ۳ ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به کشورطی ۲ سال گذشته، ارائه تسهیلات مورد نیاز گردشگران در بخش صدور ویزا و ایجاد امکانات اقامتی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید در بخش گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرداد ماه سال گذشته براساس مصوبه هیئت دولت، زمان برخورداری اتباع خارجی از ویزای فرودگاهی از ۱۵ روز به یک ماه افزایش یافت و همچنین با تلاش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، زمان صدور ویزا برای گردشگرانی که تقاضای سفر به ایران را داشتند، کاهش یافت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه، اتباع ۱۹۰ کشور دنیا در حال حاضر امکان دریافت ویزای فرودگاهی برای سفر به ایران را دارند، تصریح کرد: با توجه به تقاضای بسیار زیاد اتباع کشورهای خارجی و به ویژه اتباع کشورهای مسلمان و عربی برای سفر به ایران و تقاضای این گردشگران برای حضور بیشتر در کشور ما، با پیشنهاد مشترک وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ۱۳ تیرماه سال جاری هیات وزیران، زمان استفاده از ویزای فرودگاهی از یک ماه به ۳ ماه افزایش یافت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: این تصمیم‌گیری درست در راستای ایجاد گشایش در مسیر رشد و توسعه گردشگری بسیار تاثیرگذار است، چراکه ارائه تسهیلات صدور ویزا برای گردشگران، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد این صنعت در تمامی کشور‌ها شناخته می‌شود.

سلطانی‌فر اضافه کرد: ویزای فرودگاهی در حال حاضر در ۹ فرودگاه، امام خمینی (ره) تهران و فرودگاه شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، بندرعباس، لارستان، کیش و قشم برای گردشگرانی که قصد ورود به ایران دارند صادر می‌شود و همچنین در فرودگاه شهرهای ارومیه، اهواز، یزد و فرودگاه مهرآباد تهران نیز مقدمات صدور ویزای فرودگاهی فراهم شده است و به زودی در این فرودگاه‌ها نیز گردشگران می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه، افزایش زمان استفاده از ویزای فرودگاهی به رشد و رونق گردشگری کشور کمک خواهد کرد، یادآور شد: این تصمیم‌گیری، فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور در فرآیند توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور است.

وی در ادامه با اعلام این خبر که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با حدود ۱۲ کشور لغو روادید متقابل دارد، افزود: ۲۸ کشور برای لغو روادید با ایجاد شرایط متقابل هدف‌گذاری شده است که همکاران ما در وزارت امور خارجه در حال مذاکره با طرف‌های مقابل برای ایجاد شرایط لغو روادید با این کشور‌ها هستند.

سلطانی‌فر اضافه کرد: لغو روادید جمهوری اسلامی ایران با دو کشور دیگر نیز با حفظ شرایط متوازن و متقابل، انجام شده است که با نهایی شدن این موضوع به زودی اسامی این کشور‌ها اعلام می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل