برداشت سالانه ۴۰میلیون مترمکعب آب غیرمجاز در پلدختر

برداشت سالانه ۴۰میلیون مترمکعب آب غیرمجاز در پلدختر

روزنامه لرستان/ ۱۹ تیر ۹۵

به گزارش پایگاه خبری گلونی با یک خبر خوب روزنامه نوزدهمین روز از تیرماه ۹۵ را شروع می‌کنم. استان لرستان در حوزه فعالیت‌های مربوط به سوادآموزی رتبه برتر را کسب کرد. طی خبر مهر گودرز کریمی‌فر، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: در ارزیابی شاخص‌های سوادآموزی استان‌های کشور که توسط سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی صورت گرفت آموزش‌و‌پرورش لرستان توانست با عملکردی بالاتر از میانگین کشوری رتبه برتر را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهد. این ارزیابی مربوط به عملکرد سال ۹۴ بوده و استان لرستان در شاخص‌های هشتگانه برنامه‌ریزی و هماهنگی، میزان تحقق حجم ابلاغی، تبلیغ و ترویج، شناسایی و جذب سوادآموزان، کیفیت اجرای طرح های آموزشی، هزینه کرد منابع، مستند سازی و نوآوری  با کسب هزار و ۳۹ امتیاز رتبه برتر کشور را کسب کرد.

برداشت سالانه ۴۰میلیون مترمکعب آب غیرمجاز در پلدختر

مدتی است استفاده از چاه‌های غیرمجاز تهدیدی جدی برای منابع آب زیرزمینی به حساب می‌آید که اغلب خبرهایی شنیده می‌شود از کشف و پلمپ این چاه‌ها. امروز تسنیم نوشت مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در شهرستان پلدختر برگزار شد گفت: در مسیر شهرستان پلدختر ۴۴۰ دستگاه پمپ آب غیرمجاز وجود دارد که  سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از این دستگاه‌ها برداشت می‌شود. وی بیان کرد: برای راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ «چم مهر» در شهرستان پلدختر یک میلیارد تومان اعتبار درخواست دادیم که از این مبلغ، ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این آمادگی وجود دارد تا ایستگاه  چم مهر پلدختر مردادماه به بهره‌برداری برسد و در حال حاضر نیز شبکه‌های این ایستگاه پمپاژ باقی‌مانده اما برای استفاده کشاورزان می‌توان آن را افتتاح کرد. با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ «چم مهر» امکان استفاده از آب برای آبیاری‌های سنتی و غرقابی فراهم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد ، نمایشگاه نقاشی گروهی استاد «بابک لطیفی» به همراه هنرجویان ایشان از امروز آغاز شد و تا ٢۴ تیرماه ١٣٩۵ در بروجرد ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه همه روزه صبح ها از ساعت : ١٢- ٩ و بعدازظهرها از ساعت ۴و نیم تا ٧ بعدازظهر واقع در خیابان  تختی بلوار استاد مهرداد اوستا – مجتمع فرهنگی و هنری دکتر «عبدالحسین زرین کوب» – نگارخانه استاد «جواد بختیاری»  دیدن نمایند .

خبر آخر روزنامه امروز هم خبری از دانش‌آموزان استثنایی لرستان است که تسنیم نوشت. امیرحسین برجی رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان در مراسم افتتاح پایگاه شهید نظرزاده شهرستان خرم‌آباد گفت: امسال هفت پایگاه تابستانی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت ۲۵۰ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه آماده‌شده است که خدمات آموزشی، هنری، فرهنگی و ورزشی را توسط مربیان کارآزموده به دانش آموزان ارائه می‌دهند. این دانش آموزان در بسیاری از موارد حتی از دانش آموزان عادی نیز پیشگام‌تر بوده‌اند و ضرورت دارد از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21277 ساعت خبر : 10:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21277
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات