گلونی

جایزه بهترین فیلم‌برداری جشنواره بروکلین در ارومیه

محمد فکوری، از هنرمندان با سابقه شهرستان ارومیه، جایزه بهترین فیلمبرداری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بروکلین آمریکا را برای فیلم سینمایی «گمیچی» (کشتیبان) به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد فکوری متولد سال ۱۳۵۶ شمسی در شهر ارومیه است که پیش از این فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌های کوتاه و سینمایی از جمله «باد چیزی خواهد گفت»، «گورمردها» و «به دنبال قانون» را در ایران انجام داده است.

جایزه نخست فیلم‌برداری فیلم جوانان ایران ۱۳۸۹، جایزه ویژه فیلم‌برداری پنجمین جشنواره سراسری فیلم رویش ۱۳۹۰، جایزه نخست فیلم‌برداری جشنواره فیلم تهران ۱۳۹۱ و جایزه نخست فیلم‌برداری دوسالانه جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ۱۳۹۴، تنها بخشی از افتخارات این هنرمند با استعداد است.

فیلم «گمیچی» به کارگردانی مجید اسماعیلی و به نویسندگی مشترک علی عبدلی و مجید اسماعیلی اثری سینمایی است که در مدت ۹۰ دقیقه با موضوع دریاچه ارومیه و بخشی از عواقب خشک شدن این نگین فیروزه‌ای ایران طی سال ۱۳۹۳ شمسی در محل این دریاچه فیلم‌برداری و تولید شده است.

مهدی مهاجری، مجید دریس، یوسف خداپرست، یوسف بختیاری، حمیده مقدس‌زاده و شراره زندی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند که با صدابرداری مهدی اکبریان، تدوین اسماعیل منصف، فیلم‌برداری محمد فکوری و تهیه کنندگی جواد قلی زاده تولید و به مرحله اکران رسیده است.

در این فیلم پدری به علت خشک‌شدن دریاچه ارومیه و به گل نشستن کشتی شغلش را از دست داده و به دنبال کار و زندگی راهی دیار غربت شده است. یکی از فرزندان او به نام حسن در تلاش است که کشتی را احیا کند تا پدرش دوباره به خانه برگردد؛ در حالی که برادرش فکر دیگری در سر دارد و درصدد فروش کشتی است.

جشنواره بین‌المللی فیلم بروکلین از معتبرترین رویدادهای معتبر سینما در سطح جهان است که نوزدهمین دوره آن از ۱۴ تا ۲۲ خردادماه سال جاری (سه تا ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶) در آمریکا برگزار شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل