گلونی

جشنواره فیلم مسکو با دو فیلم ایرانی آغاز شد

جشنواره فیلم مسکو با دو فیلم ایرانی آغاز شد

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم «دختر» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی در بخش اصلی و محمد رسوال‌الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در بخش جنبی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این جشنواره عصر پنجشنبه با نمایش فیلم روسی «کتانی» به کارگردانی «سرگئی سولوویف» در سینمای اکتیا به ریا در پایتخت روسیه آغاز شد.

در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حدود ۲۰۰ فیلم در ۲۰ بخش مختلف شامل اصلی، پرسپکتیو، کوتاه بخش مسابقه و مسابقه مستند به نمایش در می‌آید.

جشنواره فیلم مسکو با دو فیلم ایرانی آغاز شد

در فیلم «دختر» فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و… بازی می‌کنند.

همچنین فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی که تاکنون چندبار در روسیه به نمایش در آمده است در بخش مسابقه جنبی حضور دارد.

این دو فیلم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به این جشنواره رسیده و قرار است هفته آینده با حضور کارگردانان ایرانی به نمایش در آید، شانس برگزیده شدن را از سوی هیئت داوران را نیز دارند.

سرپرستی هیئت داوران بخش مسابقه اصلی این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو برعهده «ایوایلو خریستوف» کارگردان بلغارستانی است و، «اولریکه اوتینگر» تهیه‌کننده آلمانی، «راندهیر کپور» کارگردان هندی و «رشید نعمانف» کارگردان قزاقستانی اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

جایزه اصلی جشنواره فیلم مسکو، تندیس طلایی گئورگی مقدس است که به بهترین فیلم بخش مسابقه‌ها داده می‌شود.

جوایز دیگر این جشنواره به بهترین کارگردان، بهترین بازیگران مرد و زن داده می‌شود و جایزه ویژه هیئت داوران هم از دیگر جوایز این جشنواره است.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو همتراز جشنواره‌های سینمایی کن و برلین است.

این جشنواره برای نخستین‌بار در سال ۱۹۳۵ برگزار و پس از یک دوره طولانی وقفه در سال ۱۹۵۹ برگزاری آن از سرگرفته شد و هر سال یک‌بار برگزار می‌شود.

ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکف کارگردان و هنرپیشه معروف روس که به اسپیلبرگ روسیه شهرت یافته، بر عهده دارد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل