گلونی

دگرخند با طعم استندآپ‌کمدی سعید طلایی

دگرخند با طعم استندآپ‌کمدی سعید طلایی

دگرخند با طعم استند آپ‌ کمدی سعید طلایی

تازه‌ترین مراسم «دگرخند» با استند آپ‌ کمدی سعید طلایی شاعر و طنزپرداز کشور در حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلونی به نقل از حوزه هنری، تازه ترین برنامه «دگرخند» با حضور سعید طلایی و اجرای مهدی فرج اللهی ساعت۱۷ دوشنبه۲۱تیر در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این برنامه سعید طلایی، شاعر و طنزپرداز کشورمان، به اجرای استندآپ کمدی می‌پردازد.

ورود برای عموم رایگان و آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

 پایان پیام خبر دگرخند با طعم استند آپ‌ کمدی سعید طلایی

تعریف استند آپ‌ کمدی

استند آپ‌ کمدی یا شوخی‌پردازی روی صحنه نوعی از کمدی است که در آن، اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند. این کمدی معمولاً توسط یک نفر اجرا می‌شود. در این نمایش، کمدی‌گر با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آن‌ها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد. اجراکننده معمولاً سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به‌طور بسیار مهم و جدی اجتماع کلی را درگیر خود ساخته به چالش می‌کشد، به این امید که باعث شگفتی و خندهٔ تماشاگران شود و مشکلات اجتماع را با لبخند تبدیل به آرامش کند.

این نوع ژانر از کمدی نخستین‌بار به شکل کارناوال‌های کوچک موزیکال میان سده‌های ۱۸ و ۱۹ در انگلستان به‌وجود آمد و پس از آن به روسیه و آمریکا رفت. از جمله هنرمندانی که اجرای استندآپ کمدی داشته‌اند می‌توان به جیم کری، مستر بین و رابین ویلیامز اشاره نمود.

از چهره‌های به‌نام استندآپ کمدی ایران می‌توان به سید محمد حسینی، محمود شهریاری، حمید ماهی صفت، رامبد جوان، مهران مدیری، حسن ریوندی، حامد آهنگی، مهران غفوریان، امیر کربلایی‌زاده و امیرمهدی ژوله اشاره کرد.

نسل جدید ایرانیان خارج از کشور نیز، با اجرای استندآپ کمدی به زبان انگلیسی، به چهره‌های شناخته‌شده‌ای تبدیل شده‌اند. از جملهٔ این افراد می‌توان از ماز جبرانی، شاپی خرسندی، مکس امینی و امید جلیلی یاد کرد.

خروج از نسخه موبایل