گلونی

زردآلوی نقره‌ای برای ممیرو

«ممیرو» دومین ساخته هادی محقق در جشنواره فیلم ایروان ارمنستان موفق به دریافت جایزه زردآلوی نقره‌ای و جایزه کلیساهای جهانی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ایروان میزبان دو فیلم «ممیرو» و «یک شهروند کاملا معمولی» در بخش سینمای جهان بود و «ممیرو» در پایان این جشنواره برنده زردآلوی نقره‌ای دومین جایزه جشنواره ارمنستان شد. همچنین تندیس کلیساهای جهانی به این فیلم تعلق گرفت.

در حاشیه این جشنواره بزرگداشتی هم برای عباس کیارستمی برپا شد و فیلم «طعم گیلاس» از او به نمایش درآمد. مجید برزگر همزمان با نمایش این فیلم در خصوص سینمای عباس کیارستمی سخنرانی کرد.

«ممیرو» داستان تنهایی‌ ایاز، پیرمرد واخورده از زندگی‌ای پرمشقت را روایت می‌کند که بعد از اتفاقی مهیب در زندگی، با نوه خود روزگار می‌گذراند و خود را مسبب همه اتفاقات می‌داند. یدااله شادمانی و میثم فرهومند بازیگران اصلی این فیلم هستند و روزبه رایگا مدیریت فیلم‌برداری آن را برعهده داشته است. رضا محقق و مجید برزگر به طور مشترک این فیلم را تهیه کرده‌اند. ممیرو از ۱۹ تیرماه در گروه هنروتجربه به نمابش درآمده ‎است.

پایان پیام

جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان

جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان یک جشنواره فیلم سالانه است که در ایروان ارمنستان برگزار می‌شود.

این جشنواره در سال ۲۰۰۴ از همکاری بنیاد «زردآلوی طلایی»، انجمن منتقدان فیلم ارمنستان و ژورنالیست‌های سینمایی به وجود آمد. بعدتر مورد حمایت وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ ارمنستان قرار گرفت. هدف این جشنواره نمایش فیلم‌های جدیدی است که به تهیه‌کنندگی یا کارگردانی ارمنیان یا افراد با تبار ارمنی در ارمنستان و خارج از آن کشور به وجود آمده‌اند تا خلاقیت و اصالت گسترش شود.

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۴ ژوئیه ۲۰۰۴ در شهر ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد. در این دوره ۱۴۸ فیلم از سراسر دنیا از بیش از ۷۰ فیلمساز از ۲۰ کشور به رقابت پرداختند. جوایز بزرگ نخستین دوره جشنواره زردآلوی طلایی به آتوم اگویان (فیلم رقابتی), استفانی المادجیان (فیلم کوتاه و تجربی) و آرمن خاچاتریان (مستند) تعلق گرفت.

خروج از نسخه موبایل