گلونی

سفر به نهایت دور، حکایت مردمی بیزار از خشونت

نمایش «سفر به نهایت دور» به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری از ۲۲تیرماه در سالن چهارسو مجموعه‌ تئاتر شهر با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد میر‌علی‌اکبری که نمایش «سفر به نهایت دور» را برای اجرا در مجموعه‌ تئاتر شهر آماده کرده است، گفت: مدت شش سال از تئاتر دور بوده‌ام و اکنون از اینکه نمایشم برای اجرای عمومی آماده شده است خوشحالم. نمایش «سفر به نهایت دور» فضای سوررئالیستی دارد و با شش ماه تمرینات کارگاهی آماده اجرای عمومی شده است.
وی با اشاره به محتوای داستانی نمایش خود اظهار داشت: این نمایش، داستان مردمانی است که تهدید وقوع یک جنگ بزرگ را حس می‌کنند. چون برخی سیاستمداران‌شان بدون واهمه از فاجعه و حادثه‌ای بزرگ، مُدام از جنگ و ویرانی سخن می‌گویند و با ایجاد تنش‌های بین‌المللی به استقبال آن می‌روند؛ در صورتی که مردمان جامعه از جنگ و خشونت بیزارند و ترجیح می‌دهند در فضا زندگی کنند تا بر روی زمین!
میرعلی‌اکبری درباره‌ شیوه‌ کارگردانی خود توضیح داد: در گذشته برای اعمال نظراتم به عنوان کارگردان، کمی دیکتاتورگونه برخورد می‌کردم. اما اکنون با گذشت زمان و کسب و تجربیات چندین ساله‌ام، «سفر به نهایت دور» را کاملا با همراهی و مشاوره‌ گروه و به صورت کارگاهی آماده کرده‌ام. این تغییر شیوه را برای خودم یک رشد می‌دانم و در آینده نیز آثارم را حتما با همین سبک و شیوه کارگردانی خواهم کرد.
این نویسنده و کارگردان اضافه کرد:‌ نمایش «سفر به نهایت دور» فضایی سوررئالیستی دارد و از آنجایی که با توجه به محدود‌یت های مالی نمی‌توانستیم پروداکشن خاصی برای آن طراحی کنیم، از این رو از گروه بازیگری خواستم طی اتودهای متعدد در طول پروسه‌ تمرین، پیشنهاد‌های اجرایی خود را ارائه کنند که در نهایت شاکله‌ اصلی نمایش بر اساس همین اتودها شکل گرفت.
میرعلی‌اکبری در پایان گفت:‌ در اجرای واپسین نمایشم از بازیگران حرفه‌ای و قدرتمندی کمک گرفته‌ام که هر کدام به نوبه‌ خود بسیار توانمند هستند. از این روست که معتقدم کارگردانی به شیوه‌ کارگاهی با این گروه بازیگری، موفقیت‌آمیز بوده است. بزرگ‌ترین ویژگی نمایش «سفر به نهایت دور»، بازی بازیگران توانمند آن است. فکر نمی‌کنم کسی بتواند از بازی بازیگران این نمایش ایرادی بگیرد.
در این نمایش بازیگرانی چون مجید آقاکریمی، حمید خوش‌نویس، آرش فلاحت‌پیشه، مسیح کاظمی، محمدرضا مالکی، کامبیز مُنصف، مهدی نصرتی، بهناز نادری، لادن نازی و خسرو شهراز به ایفای نقش می‌پردازند.
گفتنی است نمایش «سفر به نهایت دور» به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری از ۲۲تیرماه در سالن چهارسو مجموعه‌ تئاتر شهر با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به صحنه می‌رود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل