گلونی

سیزدهمین شب‌ آواز ایرانی برگزار می‌شود

سیزدهمین «شب‌ آواز ایرانی»، شنبه ۲۶تیرماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی برگزار می‌شود و هنرمندانی از سایر کشورها نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در سری جدید «شب آواز ایرانی» در هر برنامه، همانند گذشته ۶ گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد شد.
در سیزدهمین «شب ‌آواز ایرانی» شهیر صدر از خوانندگان افغانستان به همراه سروش صدر (نوازنده سنتور) یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه آواز همایون با استفاده از شعرهایی از بیدل دهلوی می پردازد.
شهیر صدر متولد ۱۳۵۵ دوره های ردیف آوازی را نزد مرحوم ابراهیم جهانبخش، رضا شاکری و علی جهاندار فراگرفته و تا به امروز اجراهای متعددی را در دانشگاه‌های کشور داشته است. سروش صدر (نوازنده سنتور) نیز مبانی موسیقی را نزد مرحوم ابراهیم جهانبخش و دوره مقدماتی سنتور را نزد علی سعادتی‌فر آموخته و زیر نظر علی بهرامی‌فر دوره‌های ردیف‌نوازی را فراگرفته و با تعدادی از گروه‌‌های موسیقی به عنوان نوازنده همکاری داشته است.
از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به اجرای فرامرز نصیری به همراه سپهر لاجوردی (نوازنده سه تار) و امیریوسفی (نوازنده تنبک) اشاره کرد. فرارمز نصیری فراگیری موسیقی را نزد استاد اسماعیل نصیری آغاز کرد و برای فراگیری آواز ایرانی از محضر اساتید رضا رضایی پایور و علی جهاندار بهره مند شده و همچنین سلفژ را نزد شهرام مظلومی و محمدرضا چراغعلی آموخته است.
گفتنی است سپهر لاجوردی (نوازنده سه تار) از محضر اساتیدی همچون درویش روح افزا، حسین علیزاده، کمال پورتراب و وارطان ساهاکیان بهره مند شده و تاکنون اجراهایی در کنسرت های ایرانی هند و اسپانیا داشته است. همچنین امیر یوسفی (نوازنده تنبک) نزد کامران یعقوبی تنبک را آموخته است.
در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی www.musicenter.ir مراجعه کنند.
سیزدهمین «شب آواز ایرانی» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  ۲۶ تیر‌ماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل