گلونی

شماره بیست‌وهفتم ماهنامه هنروتجربه منتشر شد

شماره بیست‌وهفتم ماهنامه هنروتجربه منتشر شد. این شماره در ۱۳۷ صفحه، به نقد فیلم‌های اکران شده در گروه هنروتجربه، گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد و بررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل مربوط به این گروه سینمایی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در بخش حرف اول، آغازگر شماره بیست و پنجم ماهنامه، یادداشتی از محمدحسین مهدویان کارگردان «ایستاده در غبار» به چاپ رسیده است. مهدویان این یادداشت را این‌طور آغاز می‌کند: «در جوانی تعصب عجیبی روی شیوه‌های مرسوم داستان‌گویی در سینما داشتم و می‌گفتم آدم‌هایی که فیلم‌های عجیب و غریب می‌سازند فقط می‌خواهند خودشان را متفاوت و بهتر از بقیه نشان بدهند» در ادامه یادداشت مهدویان می‌نویسد حالا بعد از سال‌ها می‌بیند رگه‌های بازیگوشی فرمی و روایی در کارهای خود او هم به چشم می‌خورد.

در بخش چشم‌انداز به معرفی دو فیلم درحال ساخت پرداخته شده است. «بی‌سایه» به کارگردانی «ابوالفضل صفاری» و «آپاندیس» کاری از حسین نمازی در این بخش معرفی شده‌اند. به روال شماره‌های قبل گزارش‌هایی از جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها در تهران و مشهد و اصفهان و همچنین جلسات آیین دیدار با عوامل فیلم ارائه شده‌است.

این شماره از مجله پر از نقدهای مختلف است. در این شماره از ماهنامه هنر و تجربه ۲۸ نقد درباره ۱۲ فیلم به چاپ رسیده است. نقدهای احمد طالبی‌نژاد، عزیزالله حاجی مشهدی و سحر عصرآزاد درباره فیلم «گاوخونی» محمدتقی‌زاده، نیوشا صدر و علیرضا نراقی بر فیلم «خواب است پروانه» و نسیم نجفی و فریبا اشوئی درباره مستند «پسرانی با گوش‌های شکسته»، سمیه قاضی‌زاده، نیوشا صدر و شادی حاجی مشهدی بر مستند «دره ستارگان»، احمد طالبی‌نژاد ف محسن بیگ‌آقا و رضا صائمی روی فیلم «ایران سرای من است»، نقدهای امیر پوریا، محمدرضا مقدسیان، ندا قوسی و فریبا اشوئی درباره فیلم «دونده زمین»، حمیدرضا فقیهی، امیر پوریا و سحر عصرآزاد بر «پات»، نقدهایی از آیدا مرادی آهنی و نیوشا صدر بر «برای گونگادین بهشت نیست»، یزدان سلحشور درباره «گاهی» و محمدرضا مقدسیان، علیرضا نراقی و احمدرضا حجارزاده بر «بدون مرز» در این شماره به چاپ رسیده‌اند.

همچنین در این شماره گفتگوهایی با کارگردانانی که فیلم‌هایشان در هنر و تجربه به نمایش درآمده انجام شده است. زهرا مشتاق با محمدحسین مهدویان کارگردان «ایستاده در غبار» و بهروز افخمی کارگردان «گاوخونی» گفتگو کرده است و مصاحبه علی افشار با امیر فرض‌اللهی کارگردان مستند «شاعران مشروطه» و «شهرآشوب» دیگر گفتگوهای شماره ۲۶ ماهنامه هنر و تجربه هستند.

ششمین قسمت از مفاهیم و رویکردها در سینمای تجربی، هفتمین قسمت از بازخوانی مکاتب سینمایی و روایت فیلم‌سازان از اکران فیلم‌هایشان در هنرو تجربه دیگر قسمت‌هایی هستند که در مجله چاپ شده‌اند. معرفی کتاب این شماره به راهنمای نگارش تحلیل فیلم اثر تیموتی کوریگان اختصاص دارد.

خروج از نسخه موبایل