گلونی

ضرب‌وجرح محیط‌بان خرم‌آبادی توسط صیادان متخلف

روز (شنبه) نیروهای یگان محیط زیست فیروزکوه حین گشت و پایش در اطراف دریاچه سد نمرود متوجه حضور گروهی از صیادان متخلف شدند که بوسیله تور، مشغول صید غیر مجاز ماهی بودند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این‌باره گفت: محیط‌بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارده عمل شدند اما صیادان غیرمجاز که گویا حالت طبیعی نداشتند به سمت مامورین حمله ور شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

محمد فریدی اظهار داشت: در جریان این درگیری متاسفانه سرباز وظیفه محیط زیست یاسر مرادی به شدت از ناحیه صورت، دهان و بینی آسیب دیده و حتی متخلفین قصد خفه نمودن وی در آب دریاچه را داشتند.

با دخالت سایر محیط‌بانان، متخلفین به ضرب و شتم سرباز محیط زیست پایان داده و بوسیله یک خودرو از محل متواری شدند.

با شکایت اداره محیط زیست فیروزکوه پرونده‌ای در این رابطه در دادسرای این شهرستان تشکیل شده و مامورین در حال بررسی و شناسایی هویت ضاربین هستند.

به گزارش دیده‌بان، این حادثه در حالی رخ داده است که محیط‌بانان به هیچ ابزار دفاعی ازجمله افشانه (اسپری اشک‌آور) شوکر، دستبند و … مجهز نبوده‌اند.

اعمال قانون و برخورد با متخلفین بدون وجود ابزارهای اولیه غیر ممکن بوده و منجر به بروز درگیری و آسیب‌دیدگی محیط‌بانان می‌گردد.

ضروری است سازمان حفاظت محیط زیست هرچه سریع‌تر نسبت به تجهیز کلیه محیط بانان به حداقل امکانات حفاظتی که الفبای برخورد با متخلف به شمار می‌رود اقدام نماید تا میزان درگیری و آسیب‌های وارده به نیروهای این سازمان جلوگیری شود.

پایان پیام

محیط بان

محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط زیست از نظر قوانین استخدامی، کارمند دولتی محسوب می‌شوند. اما با توجه به شرایط کاری خویش، وضعیتی شبیه به نیروهای انتظامی یا شبه‌نظامی دارند. تا مرداد ۱۳۹۷، ۳۰۰ نفر جانباز و یک صد و بیست نفر در حین انجام مسئولیت محیط‌بانی در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

خروج از نسخه موبایل