گلونی

عکس یادگاری، شکارچی متخلف را روانه زندان کرد

چندی قبل تصاویری از سوی طبیعت دوستان در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس اداره محیط زیست گچساران در این رابطه گفت: این تصویر شکارچی متخلفی را نشان می‌داد که پس از شکار یک قوچ وحشی با سر جدا شده قوچ اقدام به تهیه عکس یادگاری نموده است.

عبدال دیانتی نسب اظهار داشت: تحقیق در مورد این عکس در دستور کار نیروهای یگان محیط زیست گچساران قرار گرفت و پس از مدتی بررسی، هویت فرد داخل تصویر شناسایی گردید.

تصویری که در اختیار نیروهای محیط زیست قرار گرفته و منجر به شناسایی و محکومیت شکارچی متخلف گردید

با شکایت اداره محیط زیست گچساران پرونده‌ای در این رابطه در مراجع این شهرستان تشکیل شده و متهم به دادسرا احضار شد.

متهم در جریان بازپرسی‌ها ادعا نمود که تصویر متعلق به دوازده سال قبل (۱۳۸۳) می‌باشد و در آن زمان هنگامی‌که وی به همراه دو نفر از دوستانش مشغول کوهنوردی و طبیعت‌گردی بوده‌اند با لاشه یک قوچ وحشی مواجه شده و پس از بریدن سر حیوان با آن عکس یادگاری گرفته‌اند.

بازپرس پرونده شهود معرفی شده را نیز به دادسرا احضار و اظهارات آنان را نیز دریافت نمود.

علی‌رغم انکار متهم نسبت به انجام تخلف شکار و شهادت شهود مبنی بر صحیح‌بودن اظهارات وی، دادگاه با توجه به تازه بودن سر جدا شده قوچ وحشی، وجود اسلحه شکاری در دستان متهم در هنگام گرفتن عکس و صحبت‌های ضدونقیض شاهدان معرفی شده، همچنین گزارش نیروهای محیط زیست و سایر اوراق پرونده بزهکاری متهم را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را به تحمل یک سال حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرروزیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می‌بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل