گلونی

فیلمنامه گمشده ناخدا خورشید به تقوایی تقدیم می‌شود

اصل فیلمنامه «ناخدا خورشید» که توسط ناصر تقوایی نوشته و کارگردانی شده است، سال‌ها است گمشده و تنها بخش‌هایی از این فیلمنامه در موزه سینما موجود است و قرار است در سالروز تولد ناصر تقوایی به این کارگردان سینمای ایران تقدیم شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بخش‌هایی از فیلمنامه «ناخدا خورشید» که اصل آن سال‌ها است گم شده، در آرشیو موزه سینما نگهداری می‌شود. این فیلمنامه امروز ۱۹ تیرماه و در سالروز تولد ناصر تقوایی به این کارگردان سینمای ایران تقدیم می‌شود.

اصل فیلمنامه «ناخدا خورشید» در هیچ یک از مراکز سینمایی یافت نشده و تنها بخش‌هایی از این فیلمنامه توسط هارون یشایائی تهیه کننده این فیلم در اختیار موزه سینما قرار گرفته است.

پیش از این بنا بود جشن تولد ناصر تقوایی به همت شاگردان این فیلمساز در کافه موزه سینما برگزار شود و قرار بود در این مراسم کوچک، بخش‌های موجود از فیلمنامه «ناخدا خورشید» به این کارگردان برگردانده شود، اما به دلیل درگذشت عباس کیارستمی و به درخواست ناصر تقوایی برگزاری این مراسم لغو شد.

ناصر تقوایی ضمن تشکر از شاگردان خود گفت: فقدان کیارستمی برای من سنگین است و در سالروز تولدم نمی‌توانم به نبود این فیلمساز فکر کنم.

بخش‌های موجود از فیلمنامه «ناخدا خورشید» مربوط به یک سوم پایانی این فیلم سینمایی است و آنچه از این فیلمنامه در اختیار موزه سینما قرار دارد از سکانس ۳۰ تا ۴۱ «ناخدا خورشید» است که صفحات ۹۹ تا ۱۲۵ را در بر می‌گیرد.

تقوایی همچنان در جستجوی فیلمنامه کامل «ناخدا خورشید» است و درخواست دارد اگر شخصی آدرسی از این فیلمنامه دارد به اطلاع این کارگردان سینمای ایران برساند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل