گلونی

قهرمان جهان ایتالیا را حذف کرد

در سومین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ به تیم آلمان و ایتالیا در جنوب غرب فرانسه و در شهر بوردو با قضاوت ویکتور کاسای از مجارستان برابر هم به میدان رفتند که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه  با تساوی یک بر یک به پایان رسید ولی در ضربات پنالتی آلمان توانست با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری برسد و به دیدار نیمه نهایی راه یابد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، ایتالیا بدون دروسی مصدوم و تیاگو موتا محروم پای به این دیدار گذاشت. بازی دو تیم آرام و متعادل دنبال شد هر چند آلمانی ها برتری نسبی نسبت به حریف خود داشتند ولی رفته رفته بازی متعادل شد و دو تیم نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه همدیگر ایجاد کنند.

در دقیقه ۱۵ فلورنزی یک موقعیت گل داشت که فرصت خود را از دست داد. یک دقیقه بعد سامی خدیرا مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا باستین شواین اشتایگر به جای او به زمین مسابقه برود.

البته شواین اشتایگر در دقیقه ۲۸ دروازه ایتالیا را باز کرد ولی داور قبل از آن به دلیل خطای این بازیکن روی مدافع ایتالیا بازی را متوقف کرده بود.

در اواخر نیمه نخست بازی گومس نزدیک بود دروازه ایتالیا را باز کند که توپ روی پای او ننشست و بوفون آن را مهار کرد. یک دقیقه بعد ایتالیا موقعیت داشت که ضربه جیاکرینی و استورارو راهی به دروازه نویر پیدا نکرد. تا نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. البته اخطار دی شیلیو به معنای دو اخطاره شدن این بازیکن بود که باعث می شود در صورت صعود ایتالیا به مرحله بعد او غایب باشد.

در نیمه دوم فشار آلمان رفته رفته بیشتر شد و جدی ترین موقعیت آنها را توماس مولر در دقیقه ۵۴ از دست داد و با فاصله کم از کنار دروازه بوفون به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۵ مسوت اوزیل موفق شد روی غفلت مدافعان ایتالیا دروازه این تیم را باز کند و تیمش را پیش بیندازد. در ادامه و در دقیقه ۶۷ ماریو گومس می توانست گل دوم را برای تیمش به ثمر برساند که با هوشیاری بوفون این موقعیت ژرمن ها از دست رفت.

در ادامه گراتزیانو پله می توانست دروازه آلمان را باز کند که موفق نبود تا بازی همچنان با برتری یک بر صفر ژرمن ها در جریان باشد.

در دقیقه ۷۷ سانتر فلورنزی را بواتنگ شبیه والیبالیست ها برگشت داد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد و لئوناردو بونوچی مدافع ایتالیا این پنالتی را تبدیل به گل کرد تا بازی به تساوی یک بر یک کشیده شود.

بعد از این گل پله در دقیقه ۸۰ می توانست گل دوم را به ثمر برساند که با برخورد به یک مدافع این موقعیت ایتالیا که از روی یک ضدحمله به دست آمد به کرنر رفت. همچنین متس هوملس با دریافت کارت زرد دو اخطاره شد و دیدار بعدی آلمان در صورت صعود به مرحله بعد را از دست داد.

در نهایت این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

در ۱۵ دقیقه نخست ایتالیا تاحدودی بهتر بود و توپ  و میدان را در اختیار داشت. البته پله با دریافت کارت زرد دو اخطاره شد و او نیز در صورت صعود ایتالیا بازی مرحله بعد را از دست خواهد داد. در اواخر وقت اضافه نیمه نخست بواتنگ مدافع پیش تاخته یک موقعیت گل را از دست داد و نتوانست دروازه ایتالیا را باز کند تا بازی به وقت های اضافه نیمه دوم کشیده شود.

در وقت های اضافه نیمه دوم آلمان اینبار بهتر شروع کرد و نزدیک بود در دقیقه ۱۰۸ توماس مولر با بوفون در موقعیت تک به تک قرار گیرد که مدافعان ایتالیا از راه رسیدند و مانع پیشروی او شدند.

در دقیقه ۱۱۳ جدی ترین موقعیت را اینسینیه از دست داد که نویر توانست شوت این بازیکن را در دو مرحله مهار کند و این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی آلمان موفق شد با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری برسد و به دیدار نیمه نهایی راه یابد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل