گلونی

نمایش آئینی گروه ایراندخت در نیاوران

نمایش آیینی ایراندخت (ویژه بانوان) کاری از گروه هنری پری سان گیلان به نویسندگی، طراحی و کارگردانی پریسا قاسمی ۲۴ و ۲۵ تیرماه ساعت ۱۵ درسالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش ایراندخت (ویژه بانوان) اثر گروه پری‌سان اولین گروه بانوان استان گیلان است که در اجرای حرکات آیینی فولکلور اقوام ایرانی، آیینی سنتی، نمایشی، کلاسیک و مدرن در تهران اجرای نمایش خواهند داشت.

پریسا قاسمی طراح و کارگردان این نمایش با بیان اینکه دراین نمایش ١٠ اجرا خواهیم داشت گفت: برای طراحی تمامی بخش‌های این اجرا نماد‌ها و نشان‌ها و فرهنگ بومی هر منطقه در نظر گرفته شده است. به طور مثال در نمایش مربوط به منطقه گیلان تمام منش، رفتار، نماد و نشان‌هایی که زنان گیلان درشالیزار انجام می‌دهند توجه شده و به نمایش گذاشته شده است.

قاسمی با بیان اینکه داستان این نمایش برگرفته از یک قطعه‌ آهنگ نمایشی و اپرا به‌نام کارمینا بورانا می‌باشد که توسط کارل اورف در بین سال‌های ۱۹۳۵ و ۱۹۳۶ ساخته شده‌ بیان داشت: داستان نمایش درخصوص دختری غربی است که در یک جشنواره شرکت کرده و در این جشنواره اجرای حرکات آیینی فرهنگ‌های مختلف از جمله یک گروه ایرانی را می‌بیند و به فرهنگ و هنر ایران علاقه‌مند می‌شود و به ایران سفر می‌کند.

کارگردان نمایش ایراندخت در ادامه بیان داشت: حرکات آیینی این نمایش ازدوره قاجار آغاز شده که درآن تاریخچه‌ای ازمجلس زنان آن دوره را نشان می‌دهد و سپس به دوران معاصر می‌رسدو دربخش دیگر این اجرا با آهنگ ساری گلین که مربوط به حرکات نمایشی آئینی آذربایجان است ادامه خواهد داشت و سپس به بخش‌های عرفانی خواهیم رسید که برگرفته از سماع می‌باشد.

پریسا قاسمی، سولماز بای‌بردی، ساناز حق‌پرور، پریناز عظیمی، ندا موسوی، شیرین حق‌جو، گل آذین شیخی، پریسا عظیمی، بانی انصاری، نگین عزیزی، سارا احمدی، فاطمه سبزه‌کار، گوهر حسنی، آتنا رفعت، نیکا بهرام و دیبا دلخوش هنروران این نمایش خواهند بود.

همچنین عوامل دیگر این نمایش عبارتند ازمجری: فهیمه احمدی، مدیر صحنه: گل آویز شیخی، طراح پوستر و بروشور: هدی رسولی و طراح لباس: گل آذین شیخی.

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این نمایش به‌صورت اینترنتی می‌توانند به سایت www. iranconcert. com مراجعه نمایند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل