گلونی

پرونده جهانی بیابان لوت امشب بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «محمدحسن طالبیان»، معاون میراث فرهنگی کشور که هم‌اکنون با هیئت همراه برای حضور در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در استانبول به سر می‌برند در رابطه با نشست امروز اعضای یونسکو گفت: تلاش بر این است تا تعداد محدودی از پرونده‌های ثبت که قراربود طی روز گذشته و امروز ۲۷ تیرماه بررسی شود تا پایان امشب در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم که پرونده بیابان لوت تا پایان امشب در این نشست مطرح شود.

به گفته طالبیان به دلیل شرایط خاص این کشور در روز‌های اخیر قرار است دیگر پرونده‌هایی که قرار بود تا ۲۰ جولای (۳۰ تیر) در چهلمین نشست کمیته میراث فرهنگی در استانبول بررسی شود در ماه اکتبر در پاریس مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

بر اساس اطلاعیه قرار گرفته بر روی سایت کمیته میراث جهانی چهلمین نشست این کمیته سه روز زود‌تر از موعد مقرر یعنی امشب برابر با ۱۷ جولای به کار خود پایان خواهد داد.

چهلمین نشست میراث جهانی یونسکو درحالی از ۲۰ تیرماه در استانبول برگزار شده است که عصر روز گذشته (جمعه) پرونده‌ی‌ «۱۱ قنات ایرانی»، به عنوان یکی از پرونده‌های مهم و پیچیده ایران در یونسکو با حمایت و پشتیبانی تمامی کشورهای عضو در فهرست آثار جهانی قرار گرفت.

پایان پیام

یونسکو

پیشینه یونسکو و دستورالعمل آن برای همکاری‌های بین‌المللی را می‌توان به قطعنامه اتحادیه ملل در ۲۱ سپتامبر ۱۹۲۱ دید. این نهاد جدید با عنوان، کمیته بین‌المللی همکاری‌های فکری (ICIC) در سال ۱۹۲۲ ایجاد شد. در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۲۵، دفتر بین‌المللی آموزش و پرورش (IBE) به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد در خدمت توسعه آموزشی بین‌المللی کار خود را شروع کرد. با این حال، شروع جنگ جهانی دوم تا حد زیادی کار این سازمان را قطع کرد.
یونسکو فعالیت‌های خود را از طریق پنج حوزه برنامه انجام می‌دهد: آموزش، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و انسانی، فرهنگ و ارتباطات و اطلاعات.

خروج از نسخه موبایل