گلونی

پیکر محیط‌بان شهید در شهرستان ممسنی تشییع شد

مردم خداجوی شهرستان ممسنی صبح امروز در فضایی مملو از اشک وآه پیکر مرحوم منوچهر شجاعییان را بر دست‌های خود تشییع کردند، وداع غمگنانه با محیط‌بان صدیق محیط زیست فارس با حضور دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و استاندار فارس انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مردم شهرستان ممسنی در حالی که ندای ملکوتی الله اکبر و لا اله الا الله سر می‌دادند پیکر گلگون این شهید محیط زیست را مشایعت کردند، آنها خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با زیاده خواهی‌های شکارچیان غیر مجاز و کسانی شدند که بی محابا امنیت و جان شهروندان را تهدید می‌کنند.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم  با ابراز تأسف و تألم از بروز این حادثه از پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه نهایی و احقاق حق مصدومان و شهدای محیط زیست تاکید کرد.

استاندار فارس نیز  با ابراز تأسف و تسلیت از وقوع این حادثه گفت: جای تأسف است که عده‌ای برای رسیدن به یک منفعت کم و ناچیز جان یک انسان را می‌گیرند.

در این مراسم پیکر مرحوم شجاعیان از جلو فرمانداری ممسنی تا میدان اصلی شهر مشایعت شد. شهروندان غیور ممسنی با انتقال پیکر مرحوم شجاعیان به قطعه شهدای این شهر، مراسم خاکسپاری را انجام دادند.

منوچهر شجاعیان محیط‌بان پارک ملی بمو عصرجمعه چهارم تیرماه در حین درگیری با شکارچیان مورد اصابت گلوله آنها قرار گرفت و از ناحیه سینه و گلو مجروح و از روی صخره به پایین پرتاب شد.

این محیط‌بان که حال بسیار وخیمی داشت به شیراز منتقل شد و تحت عمل جراحی نیز قرار گرفت اما حوالی ساعت ۲۴ جمعه به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان رجایی شیراز به شهادت رسید.

از محیط‌بان منوچهر شجاعیان که ۳۹ سال سن داشت دو فرزند خردسال بر جای مانده است.

با پیگیری و تلاش جدی نیروی انتظامی استان، دو شکارچی متخلف با نام‌های حسین جعفری و محمد جعفری دستگیر شدند و از آنان دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.

این شکارچیان متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

پارک ملی بمو که نامش از کوه بمو برگرفته شده و از پارک‌های ملی ایران محسوب می‌شود با ۴۸ هزار هکتار وسعت در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد که زیستگاه گونه‌های مختلفی از حیات وحش است که از آن جمله می‌توان به آهو، قوچ ومیش و بز و پازن وحشی اشاره کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل