گلونی

پیکر محیط‌بان شهید شجاعیان صبح فردا تشییع می‌شود

پیکر شهید منوچهر شجاعیان محیطبان پارک ملی بمو، صبح فردا یکشنبه در شهرستان نورآباد ممسنی در استان فارس با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشییع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم تشییع پیکر شهید منوچهر شجاعیان محیط‌بان پارک ملی بمو، ساعت ۹ صبح فردا یکشنبه ششم تیرماه در شهرستان نورآباد ممسنی با حضور معصومه ابتکار و جمعی از مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست، مقامات و مسئولان استانی و محلی و همکاران وی برگزار می‌شود.

 منوچهر شجاعیان  محیط‌بان پارک ملی بمو عصرجمعه چهارم تیرماه در حین درگیری با شکارچیان مورد اصابت گلوله آنها قرار گرفت و از ناحیه سینه  و گلو مجروح و از روی صخره نیز به پایین پرتاب شد. این محیط‌بان که حال بسیار وخیمی داشت به شیراز منتقل شد و تحت عمل جراحی نیز قرار گرفت اما حوالی ساعت ۲۴ جمعه به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان رجایی به شهادت رسید.

محیط‌بان منوچهر شجاعیان، ۳۹ سال سن و پدر دو فرزند خردسال بود.

با پیگیری و تلاش جدی نیروی انتظامی استان، دو شکارچی متخلف با نام‌های حسین جعفری و محمد جعفری دستگیر شدند و از آنان دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد. این شکارچیان متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

پارک ملی بمو که نامش از کوه بمو برگرفته شده و از پارک‌های ملی ایران محسوب می‌شود با ۴۸ هزار هکتار وسعت در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد که زیستگاه گونه‌های مختلفی از حیات وحش است که از آن جمله می‌توان به آهو، قوچ ومیش و بز و پازن وحشی اشاره کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل