گلونی

پیگیر روزنامه‌نگاران جاسوس هستیم

یکی از مهم‌ترین خبرهای امروز درباره بیلبوردهایی است که به تازگی در تهران رویت شده‌اند. روی این بیلبوردها نوشته است: «آیا می‌دانستید در آمریکا از هر ۵ نوزاد، ۲ نوزاد نامشروع‌اند»، «آیا می‌دانستید در آمریکا در هر ۹ ثانیه یک زن مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد». برخی اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند چرا باید چنین چیزی که مربوط به کشور ما نیست روی بیلبوردها نوشته شود و گفته‌اند کاش هشدارهایی درباره وضعیت جامعه خودمان روی آنها نوشته می‌شد. اتفاقا این هشدارها مربوط به جامعه خودمان است. شما نگاهی به آمار بیندازید ببینید سالانه چند تهرانی در لاتاری ثبت‌نام می‌کنند و چند ایرانی از کشور مهاجرت می‌کنند. این تابلوهای هشداردهنده را برای این دسته از مردم نوشته‌اند تا با اطلاعات کامل مهاجرت کنند. البته من یک فامیل بی‌تربیت دارم که وقتی این بیلبوردها را دید گفت: آمریکاش این‌طوریه اینجا چطوریه؟ البته عرض کردم فامیل من بی‌تربیت است.

خبر مهم دیگر خبر حضور زنان، یعنی بانوان، یعنی خانم‌ها، یعنی دختران، یعنی جنس مخالف در ورزشگاه آزادی است. البته نه ورزشگاه ۱۲۰هزار نفری فوتبال، بلکه ورزشگاه ۱۲ هزارنفری والیبال. به هر حال فشار فدراسیون جهانی والیبال از یک‌سو و مودب بودن آقایان در حال دیدن والیبال از سوی دیگر باعث شد زنان به ورزشگاه بروند. البته این حضور دلایل دیگری هم دارد که از گفتنش معذوریم اما تشکر می‌کنیم از همه بزرگانی که اجازه دادند این اتفاق بیفتد. حالا هم هی غر نزنید که چرا برای بانوان بلیت‌فروشی نشد. می‌شود، صبر داشته باشید کمی ادب را در حضور خانم‌ها رعایت کنید و کاری نکنید که پای شیر سماور به مسابقات والیبال باز بشود.

خبر مهم دیگر درباره یک پیامک هشدار است که با خط ایرانسل برای حدود ۷۰۰ روزنامه‌نگار فرستاده شده است. در این پیامک از آنها خواسته شده است که با معاندین همکاری نکنند. برخی نمایندگان مجلس در واکنش به این پیام‌ها گفته‌اند پیگیر قضیه هستیم. به هر حال از این نمایندگان ممنونیم چون در سال‌های قبل اگر چنین اتفاقی می‌افتاد نمایندگان نمی‌گفتند پیگیر فرد متخلف هستیم، می‌گفتند پیگیر روزنامه‌نگاران جاسوس هستیم.

خبر مهم دیگر درباره رئیس کل بانک مرکزی است که گفته است: افرادی که احساس می‌کنند متخلف هستند استعفا دهند! آقای سیف عزیز مسئله این است که دوستان با این حقوق‌های کلان اصلا چیزی احساس نمی‌کنند که بخواهند استعفا بکنند. شما وقتی در حمام داغ و در وان شیروعسل هستی خیلی مرد باشی فقط چشمهایت کار می‌کند و بقیه حواست در عالم هپروت است. واقعا شما انتظار داری یک نفر الان در پورشه نشسته باشد و به شما زنگ بزند بگوید احساس می‌کنم تخلف کرده‌ام؟ من در سمند هم احساس تخلف نمی‌کنم چه رسد به پورشه!

پایان پیام

رضا ساکی – خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

خروج از نسخه موبایل