گلونی

چهل‌گیس و حسن‌‌کچل در تماشاخانه مهر

پوران مرادی، کارگردان برتر بیست و چهارمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره ماه، نمایش «چهل‌گیس و حسن کچل» را با درون‌مایه‌ طنز در حوزه هنری به روی صحنه می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پوران مرادی درباره‌ اجرای نمایش «چهل‌گیس و حسن کچل» در تماشاخانه مهر حوزه هنری گفت: مدت‌ها بود که دلم می‌خواست نمایشی را درباره‌ی هنرمندان درگیر با بیماری سرطان به روی صحنه ببرم اما امکان آن فراهم نمی‌شد. تا اینکه ایده‌ خود را به ساغر خواجه‌امیری گفتم و این نویسنده‌ توانمند نمایشنامه‌ «چهل‌گیس و حسن کچل» را برایم به رشته‌ تحریر درآورد و حالا فرصتی شده تا با اجرای عمومی این اثر ارادت قلبی خود را به بیماران سرطانی نشان دهم.
وی افزود: «چهل‌گیس و حسن کچل» روایت یک گروه تئاتری است که می‌خواهند داستان کهن «چهل‌گیس و حسن کچل» را به‌صورت آوانگارد به روی صحنه ببرند اما در این راه درگیر مشکلاتی می‌شوند. در این ملودرام عاشقانه که در قالب طنز اجرا می‌شود، سعی کرده‌ام تا از شیوه‌های تئاتر سنتی در کنار تکنیک‌های تئاتر مدرن استفاده کنم و از این رو معتقدم مخاطب با اثر متفاوتی روبه‌رو خواهد شد.
این کارگردان جوان که امیر کربلایی‌زاده را به عنوان مشاور در کنار گروه خود داشت، شائبه‌ کارگردانی مشترک این نمایش را رد کرد و توضیح داد: این نمایش فقط با کارگردانی خودم شکل گرفته ولی بدون تردید از مشاوره‌های مفید همسرم، امیر کربلایی‌زاده، نیز استفاده کرده‌ام. ضمن اینکه از ایشان خواسته بودم تا به عنوان مجری طرح، بسیاری از کارهای اداری و مالی را نیز بر عهده بگیرد.
وی که «چهل‌گیس و حسن کچل» را در بیست و چهارمین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره ماه به روی صحنه برده بود در ادامه یادآور شد: تغییرات این نمایش نسبت به اجرای جشنواره، خیلی کم و ناچیز است. این اثر در جشنواره‌ بیست و چهارم تئاتر سوره ماه موفق به کسب جایزه اول کارگردانی، جایزه اول بازیگری مرد، جایزه اول طراحی صحنه و جایزه دوم موسیقی شد. فکر می‌کنم کسب این عناوین می‌تواند ضامن موفقیت نمایش در اجرای عمومی باشد. آمار خوب پیش‌فروش «چهل‌گیس و حسن کچل» نیز موید اقبال تماشاگران از اثر است. اما معتقدم برای دیده شدن یک اثر، صرفا کیفیت بالای آن کافی نیست و باید در بخش تبلیغات و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها بهتر ظاهر شویم.
مرادی در پایان تاکید کرد: جا دارد از حمایت‌های جناب آقای کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، تشکر و قدردانی کنم که خیلی صمیمانه برای هر چه بهتر آماده شدن نمایش جهت اجرای عمومی، ما را همراهی کردند. معتقدم تئاتر حوزه هنری باید دغدغه‌ی تماشاگر داشته باشد و برای پر شدن تماشاخانه‌ها و دیده شدن آثار، یک برنامه‌ی منظم در امر تبلیغات نمایش‌ها ارائه کند که ان‌شاءالله این روند هر روز بهتر می‌شود
گفتنی است نمایش «چهل‌گیس و حسن کچل» نوشته‌ی ساغر خواجه امیری و به کارگردانی پوران مرادی از ۲۴ تیرماه- ساعت ۱۹:۳۰- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.
تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است.
علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند با شماره‌ تلفن ۰۹۳۶۷۷۵۶۳۱۸ تماس بگیرند یا به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل