آتش‌سوزی در ارتفاعات پلدختر

پایگاه خبری گلونی – روزنامه لرستان/ ۸ تیر ۱۳۹۵

همراهان همیشگی روزنامه لرستان اصلا دلم نمی‌خواهد روزنامه را با خبرهای ناراحت‌کننده شروع کنم ولی باور کنید خواندن این خبر آنقدر آرامشم را بر هم زد که نمی‌توانم قبل از هر موضوع دیگری آن را با شما در میان نگذارم. آتش دوباره که نه، برای بار چندم به جان جنگل‌های پلدختر افتاد.

طی خبر مهر عباس محمودی، بخشدار معمولان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع پلدختر اظهار داشت: این آتش‌سوزی ساعت ۱۷  روز دوشنبه در جنگل‌ها و مراتع کوه‌های مشرف به روستای «چم حیدر» بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر آغاز شده است. سخت‌گذر بودن منطقه، طولانی بودن مسیر و شیب تند عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است. وی ادامه داد: این آتش‌سوزی با کمک نیروهای منابع طبیعی، دهیاران، شوراها و اهالی روستا ساعت ۱۹ کنترل شده ولی هنوز به طور کامل مهار نشده است.

طی خبر دیگری از مهر سعید یاراحمدی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام لرستان گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای عرضه محصول جو در بورس توسط شرکت پشتیبانی امور دام، ۱۶ مرکز خرید در سطح استان تاکنون مقدار ۵۰ هزارتن جو مازاد بر نیاز از کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری شده است. پیش بینی می شود تا پایان کار خرید، بیش از ۱۰۰ هزار تن جو در استان از کشاورزان و تولید کنندگان خریداری شود.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۵۴ پروژه است،

تسنیم نوشت مسلم پورقاسمیان، فرماندار ویژه بروجرد ظهر امروز در آئین آغاز عملیات ساخت ۱۵ باب مدرسه در روستای گنجینه این شهرستان اظهار داشت: همه مسئولان در کنار یکدیگر با یاری دولت و خیرین باید در راستای احیا ظرفیت‌های راکد این شهرستان تلاش کنند.

وی بابیان اینکه سهم شهرستان بروجرد از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۵۴ پروژه است، بیان کرد: اگر بتوان اعتبار موردنیاز این طرح‌ها را از طریق بانک‌ها جذب کرد ظرفیت‌های راکد کارخانجات بروجرد راه‌اندازی شده و توان تولید در بخش‌های دیگر نیز افزایش می‌یابد. دو کارخانه کاشی سازی بروجرد نیز که با تشدید بحران مالی در آن‌ها بخش اعظم فعالیت خود را تعطیل کرده و با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند در پروژه‌های احیا اقتصاد مقاومتی این شهرستان قرارگرفته‌اند که با جذب اعتبارات موردنیاز در خصوص ادامه فعالیت آن‌ها در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تصمیم‌گیری می‌شود.

درست است روزنامه امروز را با اخبار ناراحت کننده آغاز کردم ولی برای پایانش خبری خوب از تسنیم کنار گذاشته‌ام. عصر امروز جلسه ستاد مردمی طرح «آینه شمعدون» استان لرستان با حضور مسئولان طرح، خیران، موسسات خیریه در محل ستاد ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی لرستان برگزار شد. نماینده بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) گفت: طرح «آینه شمعدون» کمپین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه ۷۵ هزار جهیزیه برای دختران زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است که ازدواج کرده‌اند اما هنوز خانه بخت نرفته‌اند. وی با بیان اینکه این کمپین در شش کارگروه تولید محتوا، تولید آثار، استان‌ها، تولیدات تلویزیونی، فضای مجازی و خواهران فعالیت می‌کند، افزود: در این مدت کوتاه حجم بسیار خوبی از محصولات فرهنگی تولید کردیم و مجموعه تولیداتی داریم که آماده تزریق به فضای رسانه‌ای است.

یادمان باشد هرچقدر کمک به همنوع خوب است نگهداری از منابع طبیعی و کمک به حفظ محیط زیست هم خوب است. پس بیشتر مراقب درختان و جنگل‌هایمان باشیم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 20883 ساعت خبر : 9:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20883
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات