آشفته‌بازار یادداشت‌نوشتن و تسلیت‌گفتن‌های رفتنت

نیکی کریمی در صفحه اینستاگرامش برای عباس کیارستمی یادداشت تسلیتی نوشت و درگذشت کارگردان پرآوازه سینمای ایران را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینمای ایران برای درگذشت عباس کیارستمی متن زیر را به همراه عکس فیلم خانه دوست کجاست؟» در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد:

از دیشب دائم این شعر ترجیع‌بند ذهنم شده، چرا؟

 «ما هیچ

ما

نگاه…»

حدود دو، سه هفته پیش بود که زنگ زد و برای دیدنش به خانه‌اش رفتم. کتمان نمی‌کنم که از دیدنش به‌شدت جا خوردم. روی تختی کنار پنجره، روبه‌روی باغچه خوابیده بود، سعی کردم با شوخی و خنده فضا را عوض کنم… به خودش اشاره کرد و گفت: «خراب کردن…» گفتم این حرف‌ها چیه؟ عمل کردی، خوب می‌شی.

اما نشد. راست می‌گفت، خراب کرده بودند.

عملش را می‌گفت.

و الان… نتیجهٔ ناگزیر فرا‌تر رفتن از سطح انتظار عموم، فاصله گرفتن از سطح شناخت آنان هم هست.

شاید همین است که آشفته‌بازار یادداشت نوشتن و تسلیت گفتن‌های رفتنت، صرفا سرشار از جمله‌سازی با نام و کارهای توست.

آن هم برای تویی که فرسنگ‌ها از ابتذال و میان‌مایگی دور بودی

کجا بودند این غریبه‌های دیرآشنا؟

خانه دوست کجاست؟

بی‌خود نیست که یاد این شعر سهراب می‌افتم که ورد کلامت بود

ما هیچ،

ما نگاه..

نیکی کریمی

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰) هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است. او یکی از بهترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.
در سال ۱۳۷۲ نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد.

او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم شد. او تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته‌است.

کد خبر : 21154 ساعت خبر : 10:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21154
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات